Besparing, oh nee, toch niet

Gisteren was ik een half uurtje te vroeg bij mijn werk omdat alle treinen meezaten. Snel even langs de supermarkt. Mijn vriend was vorige week een dagje ziek geweest en houdt dan altijd erg van soepjes, maar die waren bijna op. Had ik nu mooi even tijd om rustig wat nieuwe uit te kiezen. Niet in de aanbieding, maar jammer dan, nog steeds best goedkoop.

Ik koos een pakje of zes uit en toog naar de kassa, waar me werd medegedeeld “sorry, er is een landelijke storing van de bonuskaart, maar u kunt bij de servicebalie aansluiten en het geld terug krijgen.” “Oh, maar ik heb geen artikelen met korting uitgekozen, hoor.” zei ik nog. Maar de kassajuffrouw beweerde dat de soepjes in de aanbieding waren: “De tweede voor de halve prijs”.

Er stond wel een rij bij de servicebalie, maar goed dan. Ik had nog steeds een kwartier over, en een besparing is een besparing, niet? Naar de kassabon kijkend, kwam ik er achter dat ik wel minimaal 1 hele euro terug ging krijgen, want vier soepjes van het juiste merk en elk soepje kostte rond de euro. Ik aarzelde even of ik daarvoor wel in de rij zou blijven staan, maar goed, elke euro is er een en waar ging ik anders heen?

Sta ik tien minuten in de rij, kijkt de servicebaliemedewerkster naar de bon en zegt: “Daar zit geen korting op, hoor, mevrouw”. Oh. Ja. Dat dacht ik dus eigenlijk zelf ook al. Ik had ook echt nergens bij het soepjesrek een “Actie” bordje of prijskaartje gezien. Ahem.

En ik verliet de winkel.

Moraal van het verhaal: soms weet je het zelf toch echt beter dan de kassajuffrouw.

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Besparing, oh nee, toch niet

  1. Tja, ook een beetje dom van de kassajuffrouw.
    Jij hebt je best in elk geval gedaan ;D

  2. Thea

    ……nog sterker: ik weet het altjd beter!

  3. Mariska

    Als je had gezegd dat de kassajuffrouw jou hier naar toe stuurde omdat zij overtuigd was van de aanbieding, had je ‘m waarschijnlijk nog gekregen ook! 😉