Stress bestrijden

De laatste tijd hol ik mezelf af en toe weer eens voorbij. Hoe ik dat merkte? In dit geval doordat mijn ademhaling weer eens vreemd ging doen, ik voelde me benauwd en kortademig. Ik heb wel eens hyperventilatie gehad, en dit lijkt er op, maar dan een stukje milder.

Eigenlijk handig van mijn lijf, dat ik zo’n natuurlijk signaalsysteem heb. Ik bedoel: het geeft me signalen van stress op een moment dat ik een complete meltdown nog kan voorkomen. Deze keer heb ik ook naar mijn lichaam geluisterd, en heb mijn werk gebeld dat ik een paar uur later kwam en ben een paar uurtjes in het park gaan zitten met een ontspannend boekje. En toen was het benauwde gevoel weer weg en zat ik weer lekker in mijn vel.

Natuurlijk lost een ochtendje ontspannen niet weken van drukte op. Dus dit weekend doe ik óók even niets. Tenminste, niets wat moet, alleen waar ik zin in heb, en ook niet teveel van dat. Volgende week vier drukke dagen achter elkaar, dan kan ik nu maar beter even mijn batterijen opladen.

Het voelt ook een beetje raar om jezelf rust te gunnen, en bewust niet te kijken naar wat je allemaal nog zou kunnen doen aan klusjes. Maar helaas, huishouden, ik moet even verplicht lanterfanten. Héérlijk!

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Stress bestrijden

  1. Nou groot gelijk hoor… Beter nu lanterfanten dan doorgaan en ziek thuis komen te zitten! Geniet van je rust nog vandaag dan..

  2. Verstandig! Ik heb de afgelopen periode zo hard gewerkt dat ik ook elk weekend verplicht moest niksen, ander zou ik het niet vol houden.
    Het is goed dat je naar je lichaam luistert!

  3. Johmar

    wel fijn dat je een zodanige baan hebt dat je even een time out kan nemen ,veel mensen hebben die luxe niet.

  4. fijn dat je kunt luisteren naar je lichaam. Veel mensen nemen een pilletje en lopen hard door.