Huishoudgeld bijna op

Mijn vriend en ik storten allebei elke maand 300 euro op onze huishoudrekening. Mijn vriend doet dat op de 25e (dus op de 25e augustus ook weer), ik sinds een paar maanden op de 1e van de maand omdat ik dat handiger vind voor mezelf.

Op dit moment hebben we nog 240 euro over met nog 11 dagen te gaan. Het is best hard gegaan deze maand, we zijn twee keer uit eten geweest, beide keren voor 25 euro per persoon, maar een keer betaalden we ook nog voor iemand anders. Kortom: 125 euro in totaal aan uit eten, tja, dat tikt wel aan op een totaalbudget van 600 euro. Dan nog voor 55 euro dingen gekocht bij de Blokker, zoals schoonmaakmiddelen en extra diepvriesbakjes. Daar kunnen hopelijk wel weer een hele tijd mee vooruit. Oh, en de kapper hebben we deze keer ook uit het huishoudpotje betaald, omdat we er samen naartoe gingen. Lekker goedkoop trouwens wel, bij de Turkse kapper.

Maar toch… Het wordt spannend of we het netjes tot de 25e uithouden. We moeten maar niet meer uit eten gaan de komende anderhalve week, anders wordt het wel erg krap.

Als we gewoon gezonde boodschappen doen en zelf veel koken, dan komen we er nog wel. Zo niet, dan hoeven we ook geen droog brood te eten, want dan kunnen we altijd van onze privé-rekeningen wel iets extra’s overboeken. Maar liever blijf ik binnen budget. Dus daar gaan we!

8 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

8 Reacties op “Huishoudgeld bijna op

  1. Vlijtig met zuinigheid

    Eerlijk gezegd vind ik het nog erg veel geld voor twee personen. Ongeveer 20 euro per dag om te eten. Dat moet je toch gemakkelijk kunnen halen.

  2. Dat gebruik ik nog niet voor ons zessen… Kapper betaal ik niet van het hh-geld en uit eten gaan we niet. Hh-geld is alleen voor boodschappen. Diepvriesbakjes horen daar in mijn geval niet bij.
    Zo zie je maar dat ieder zijn eigen systeem heeft.
    Jij hebt een uitdaging voor de komende 11 dagen 🙂
    Succes!

    • Voor ons is het als het ware voor alle gezamenlijke uitgaven (minus de hypotheek). Dat maakt het soms ook wel lastig plannen! Misschien moet ik daar nog eens over nadenken…

  3. Als het alleen voor eten zou zijn lijkt het me ruim genoeg.
    Maar ik lees dat je ook andere dingen met het potje doet. Lijkt me een mooi moment voor een ” no spending” 10-daagse ;D
    En dan zoveel mogelijk je voorraad leegeten en alleen als het niet anders kan boodschappen doen 🙂

  4. anoniem

    Daar zouden wij het met 9 personen nog wel mee redden. Moet lukken joh!

  5. Tien dagen geen geld uitgeven en zoveel mogelijk uit voorraad koken; dat zou moeten kunnen.

  6. 240 over voor 11 dagen! Wij hanteren 250 per maand voor drie personen, dat haal ik over het algemeen elke maand. En zelfs dan hou ik nog wel eens wat over, lijkt me geen reden voor zorgen dus.