Halverwege de maand op een derde van de belminuten…

Woensdag vertelde ik, dat het huishoudbudget hard gaat. Waar ik dan weer wel tevreden mee ben is mijn belgedrag…

De app van mijn nieuwe mobiele provider vertelt mij dat ik tot nu toe in totaal voor 98 minuten verbeld heb deze maand (inclusief sms-jes, elk sms-je telt als 1 minuut bellen). Ik mag per maand in totaal 300 minuten bellen binnen het abonnement. Daarnaast heb ik voor 99 MB aan data verbruikt, wat 1/5e is van wat ik zou mogen verbruiken.

Kortom, ik denk dat ik mijn nieuwe abonnement goed gekozen heb: ik heb expres wat veel sms-jes en minuten genomen omdat ik niet over mijn beltegoed heen wil gaan (dat is duur) en ik ook niet de hele tijd heel goed wil opletten of het nog wel goed gaat.
Qua data (de MBs) was dit het kleinste abonnement wat ze aanboden. Ik zou met minder toekunnen, maar dat hadden ze niet. Ik denk dat die data hoeveelheden meer berekend zijn op mensen die ook video’s kijken met hun telefoon, of die veel foto’s bekijken en uploaden. Dat doe ik allemaal niet. Ik zou misschien wel eindelijk eens kunnen gaan uitvinden hoe ik mijn telefoon als radio kan gebruiken. Dat schijnt te kunnen (jahaa, ik loop een beetje achter…).

Dus dit gaat goed. Hopelijk blijft het de rest van de maand ook zo goed gaan, en de komende maanden natuurlijk ook.

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Halverwege de maand op een derde van de belminuten…

  1. Ik weet niet of je ook een huistelefoon hebt om naar vaste nummers te bellen, maar zo ja, dan zou je kunnen overwegen om mobile voip te installeren op je telefoon. Als je daar 10 euro beltegoed opzet, mag je daarna 90 dagen gratis bellen. Vervolgens bel je voor 2 cent per minuut dat tientje op en daarna moet je weer nieuw tegoed kopen…

  2. Goed! Ik maakte altijd aan het einde van de maand mijn minuten op. Dan ging ik er goed voor zitten en koos ik iemand die ik al een tijdje niet gesproken had 🙂

  3. Fijn dat het zo goed uitpakt. Ik bel echt zelden tot nooit, dus onze telefoonrekening is heel laag. En op mobieltje heb ik prepaid: een tientje per jaar.