Screen protector gekocht voor mijn telefoon

Ik wil graag dat mijn nieuwe telefoon nog een aantal jaartjes meegaat. Daarom zit hij vanaf het begin in een hoesje (trouwens een behoorlijk goedkoop hoesje, dat al begint te rafelen – maar ja: beter het hoesje dan mijn telefoon, niet? Dat hoesje kan gemakkelijker vervangen worden dan de telefoon).

Recent kwam ik er voor het eerst achter (een beetje laat misschien) dat er ook nog zoiets als “screen protectors” bestaat. Schermbeveiligers zou misschien de Nederlandse naam zijn, of schermfolie. Het is een dun laagje plakplastic wat je over het scherm heen plakt; en wat dan je scherm een beetje beschermt tegen bijvoorbeeld krassen. En ondanks dat het over je scherm heen zit, kun je alsnog wel gewoon je telefoon bedienen.

Misschien een beetje laat, ik had het ding al ruim vier maanden, maar vorige week heb ik zo’n screen protector gekocht. Het kostte een euro of acht, inclusief verzendkosten. Ik ben zo stom geweest om het aan te brengen in de halve schemering van de avond. Daardoor zag ik niet, dat er na het aanbevolen poetsen toch nog weer stofjes tussen folie en scherm terecht kwamen. Als ik ze had gezien, dan had ik ze makkelijk weg kunnen blazen voordat ik het folie bevestigde. Dus dat doe ik volgende keer zeker beter! Er zitten nu een paar kleine luchtbelletjes tussen scherm en folie op de plekken waar die stofjes ook zitten, maar die hinderen verder niet bij het bedienen van de telefoon. Tot nu toe bevalt de folie verder goed: het scherm reageert gewoon op mijn aanraking zoals ik het gewend ben. Dus voor nu laat ik het toch maar een tijdje zitten… Je bent zuinig of je bent het niet. 🙂

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Screen protector gekocht voor mijn telefoon

  1. Het is een handig middel om je scherm krasvrij te houden! Een hoesje is ook een goede investering. Mijn broertje was eens zijn nieuwe telefoon kwijt deze bleek nog in zijn broekzak te zitten. Echter de broek zat al in de wasmachine! Snel wasmachine uitgezet en gelukkig deed de telefoon het nog, door het hoesje was er nog geen water bijgekomen! Dat was goed geïnvesteerd 🙂