Terug van vakantie

Zoooo…. We zijn een weekje weg geweest! De posts hier gingen gewoon door, maar intussen lag ik lekker in een hangmat ergens op de Veluwe. (In een erg mooie en welvoorziene bungalow trouwens). Dat was trouwens ook een van de redenen dat ik bezorgd was over ons huishoudbudget een paar weken geleden: we moesten er nog een week van op vakantie! Het huisje was al betaald, maar de etentjes nog niet, en zouden we dat dan wel redden van “slechts” 150 euro…

Uiteindelijk zijn we nauwelijks uit eten geweest. Ja: een keertje een lunch op een terrasje.

We hadden de eerste helft van de week familie in ons huisje erbij. Wij betaalden het huisje, zij zouden voor het eten zorgen. Schoonbroer is een fantastische kok, en mijn oudere nichtjes beginnen dat ook over te nemen; dus vriend en ik werden getrakteerd op enkele heerlijke maaltijden die door hen gemaakt werden.

In de tweede helft van de week hebben we warempel zelf gekookt, en we hebben ook een keertje patatjes gehaald.

Uiteindelijk is de vakantie mooi binnen budget gebleven. We betaalden zelfs nog een tank benzine van het huishoudgeld. Het saldo op de huishoudrekening staat nu op 12 euro, maar maandagochtend komt de nieuwe bijdrage van mijn vriend binnen (mijn bijdrage komt weer op de 1e van de maand) en kunnen we weer wat gaan kopen. Tot die tijd kunnen we ons dan mooi nog even door het halve stokbrood, de twee paprika’s, de kilo aardappelen, de halve pot pindakaas en de acht bananen heenwerken die we over hadden van de vakantie en die we mee terug naar huis hebben genomen…

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Terug van vakantie

  1. Ernie

    Meestal gaat er een mud aardappelen mee op vakantie 😉 en dus niet mee terug. Zo te lezen heb je een fijne vakantie gehad.

  2. Welkom terug! Je hebt het goed geheim weten te houden, ik had niks door 😀

  3. Da’s dubbel nagenieten, dus, Van je vakantie en het fijne gevoel dat je binnen je budget bent gebleven,
    groet

  4. Lekker! Wat fijn dat je het leuk gehad hebt en binnen het budget gebleven bent!