Uitgaven augustus

Het is vandaag alweer de laatste dag van augustus. Ik ga geen geld meer uitgeven. In plaats daarvan ga ik heerlijk lekker een dagje thuis aanmodderen. Waarschijnlijk ga ik nog boodschappen doen, maar dat wordt dan van het huishoudbudget betaald.

Begin augustus had ik de maand uitgeroepen tot zuinige augustus, waarin ik geen onverwachte uitgaven zou doen. Ehm. Da’s niet helemaal gelukt… Ik gaf toch nog 71 euro uit aan ‘onverwachte’ uitgaven, waarvan 45 euro aan een etentje en snoep; 10 euro aan een cadeautje en de rest aan het kopen van oude biebboeken (33 cent per stuk! Een koopje, voor de lol die ik er al aan gehad heb!) en een beschermfolie voor mijn telefoon.
En ook al fiets ik best veel, toch gaf ik deze maand ook veel geld uit aan het openbaar vervoer. Ik ben een paar keer met de trein naar familie gereisd; dat tikt toch aan als je dan in totaal per keer meer dan 10 euro kwijt bent.

Uitgaven in augustus

Uitgaven in augustus

De kipadoptie is dus in plaats gekomen van de haanadoptie; die had ik aanstaande januari weer moeten betalen, maar dat vervalt dan dus weer.

Uiteindelijk 100 euro meer uitgegeven dan verwacht. Daar ben ik niet heel erg ontevreden mee, al was het een ramp geweest als ik echt van dit geld had moeten rondkomen. In mijn geval betekent dit “alleen” dat ik 100 euro  minder naar de spaarrekening kon sturen dan anders.

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Uitgaven augustus

  1. Ik ga er morgen aan beginnen, nu al zin in!

  2. Mooi overzicht. Ik denk dat je niet mag klagen, sommige dingen kan je nu eenmaal niet vermijden. En als je het geld wel hebt is het ook niet nodig om jezelf alles te ontzeggen.