Stom – 8 euro kwijt aan oplichter

Een paar maanden geleden bestelde ik via etsy een sticker voor op m’n nieuwe laptop. In feite kocht ik de sticker eerder dan de laptop. Op de specifieke pagina van de verkoper stond “sta een paar weken toe voor internationale verzendingen”. Het was een relatief goedkope sticker, 6 dollar of zo. Verzendkosten, vanuit Taiwan, waren ook nog een paar dollar.

Lekker goedkoop. Prima. Veel wilde ik er niet voor betalen.

Tja. Een paar weken later, de laptop was inmiddels allang gearriveerd, dacht ik: “Goh, die sticker is er nog niet”. Maar daarna nam het dagelijkse leven het weer over.

Nog een paar weken later begon het toch irritant te worden. Die sticker had er allang moeten zijn. Ik keek op de website van etsy en zag dat ik nog ongeveer twee weken had om te reclameren. Ik stuurde eerst maar een mail aan de verkoper; dat de sticker nooit gearriveerd was, en of hij er iets aan kon doen? (Ik had me allang bedacht dat het waarschijnlijk een fraudeur was, maar voor de netheid wilde ik ‘m toch een kans gunnen om te reageren.).

Omdat ik via Paypal betaald had, zou ik ook via hen geld terug kunnen laten boeken. Maar het duurde nog drie weken of zo voordat dat verliep, dus alle tijd.

En toen… Nam het leven het weer over. En tegen de tijd dat ik nog eens aan die sticker dacht, was ik te laat!! Eerst probeerde ik via etsy een klacht in te dienen, maar de website gaf automatisch aan, dat ik te laat was. En voor paypal gold hetzelfde. Bij paypal was ik maar een paar dagen te laat, maar ja, te laat is te laat bij hen. Ik kon het bedrag(je) niet meer terugboeken.

Dus…

Stom.

Ik was even heel woest op die stomme verkoper (die trouwens intussen geblokkeerd is op etsy). Waarschijnlijk ben ik niet de enige opgelichte persoon en heeft hij honderden of duizenden dollars verdiend aan zijn fraude. Ik wenste hem allerlei slechte dingen toe. Ik was ook kwaad op mezelf, omdat ik wist dat ik op tijd moest reageren, en het toch niet gedaan had.

Maar inmiddels is dat alweer overgewaaid. Foutje gemaakt. Hopelijk weer wat van geleerd. Het is maar acht dollar. En voor jullie dus: heb je nog iets dergelijks “liggen”: iets waar je op tijd voor moet reageren of iets wat je op tijd terug moet brengen, doe het dan! Dan probeer ik dat ook weer te doen.

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Stom – 8 euro kwijt aan oplichter

  1. Ernie

    behoorlijk irritant en je kunt niet alle voorkomen.

  2. Sommige fraudeurs rekenen erop dat je zulke dingen vergeet en dan te laat bent, jammer joh,
    groet

  3. Je moet het zo zien, € 8,- leergeld is niet zo veel. De volgende keer zit je er bovenop, en dan gaat het misschien om meer 😀