Geld naar andere spaarrekening overgemaakt

Ik heb gistermiddag geld verhuisd van de ene spaarrekening naar een andere. Dat was om twee redenen. Ten eerste geeft de ene spaarrekening nu 1,6% rente en de andere 1,95% . Op de 2500 euro die ik verhuisd heb, scheelt dat per jaar (zonder dat ik er iets voor hoef te doen) toch weer een eurootje of acht. Nou ja, niet zo heel veel dus, maar goed. Ten tweede, en belangrijker: de rekening waar het geld nu op is komen te staan is voor mij minder goed “toegankelijk”. Ik blijf dus gemakkelijker van het geld af.

De tweede rekening is namelijk niet bij mijn bank, maar is een internet-spaarrekening bij een ander instituut. Ik heb er tot nu toe alleen maar geld naartoe overgemaakt. Ik heb er nog nooit geld vanaf gehaald. En ik moet bekennen dat ik echt op zou moeten zoeken, hoe je geld terug zou kunnen overboeken naar een andere rekening.

En dat is het hem juist; dat helpt mij: als ik er niet bij kan, kom ik ook niet in de verleiding om dit geld uit te geven, of om het in een belegging te stoppen, terwijl ik het toch eigenlijk graag op een spaarrekening wil houden. Voor noodgevallen. Want ja, als er echt een keer een financieel noodgeval is, kan ik er natuurlijk gewoon wel bij, maar alleen als ik er wat tijd in steek om uit te zoeken hoe dat ook alweer moet.

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Geld naar andere spaarrekening overgemaakt

  1. En je geeft ook nog een signaal af naar de bank waar het eerst stond, dat je het niet pikt dat ze de rente wéér verlaagd hebben… 🙂

  2. Ha, heb ik ook gedaan. En gezien de rentepercentages hebben we bij dezelfde banken een rekening 🙂