Hebben jullie last van de advertenties?

Als ik mijn pagina’s bekijk, zie ik nooit reclame. Behalve de advertentie voor Kiva, maar die heb ik er zelf op geplaatst. Ik vind Kiva een goed doel dat ik durf aan te bevelen en ik verdien niets als je die advertentie ziet of er op klikt. Die hou ik graag, en ik vind hem redelijk onschuldig.

Maar onderdeel van deze gratis blog is dat bezoekers eventueel reclames aangeboden krijgen op de pagina. Tekstadvertenties zijn het, begrijp ik.

Ik zit al een tijdje na te denken over het zelf “hosten” van deze pagina. Voordelen zouden zijn dat het adres eenvoudiger kan worden en dat de reclames er af kunnen. Nadeel is trouwens dat het even wat werk is, en dat het mij dan geld kost (je moet dan zelf een webadres kopen/huren plus webhosting betalen – kost een paar tientjes per jaar).

Nu biedt wordpress ook de optie om de reclames “af te kopen”: voor dertig dollar per jaar beloven ze dat ze nergens meer reclames plaatsen. Dat zou een eenvoudige manier zijn om mensen niet meer met reclames “voor het hoofd te stoten” of ze er mee te ergeren.

Wat vinden jullie? Hebben jullie er last van? Zijn ze ergerlijk of toch heel indringend of irritant?

 

Toevoeging: Het lijkt mee te vallen. Dan zal ik mezelf die 30 dollar per jaar maar besparen…

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Hebben jullie last van de advertenties?

  1. Ik heb nergens last van ik heb een add blocker geinstalleerd in mijn firefox 🙂

  2. Ik heb er ook geen last van… Zie alleen een reclame van Kiva staan.

  3. Ik heb er geen last van, maar dat schijnt te zijn omdat ik ook een wordpress account heb. Als je die niet hebt schijnen de advertenties zichtbaar te zijn.

  4. Sanne

    Ik zie helemaal geen reclame behalve die van Kiva. Ik heb overigens geen ad-blocker of wordpress account.

  5. Ik zie ook geen advertenties en ik heb net als Sanne geen ad-blocker of wordpress account.