Eindelijk bepaald administratief klusje gedaan…

Ik had al heel lang een klusje op mijn to do-lijstje staan, maar ik vreesde de uitkomst ervan, dus ik stelde het telkens uit. Ik had namelijk aan het einde van 2012 een ingreepje laten doen in het ziekenhuis, en de rekening daarvan was, bij mijn weten, niet gekomen.

In de eerste plaats zou dat kunnen liggen aan mijn vriend: dat die de rekening had gekregen en die ergens had opgeborgen waar ik ‘m (nog) niet gevonden had. Dus toen ik afgelopen weekend de administratie weer eens flink opruimde, keek ik daar ook naar. Gelukkig vond ik geen verdwaalde (en misschien onbetaalde!) rekeningen.

Dan zou het kunnen liggen aan het ziekenhuis. Ik begrijp dat de administratie van ziekenhuizen soms langzaam werkt, en dat je dus soms pas na maanden de rekening krijgt. En tenslotte zou het kunnen liggen aan de zorgverzekeraar, dat die nog geen actie ondernomen had.

Gisteren belde ik dus eerst maar eens de zorgverzekeraar (als het nodig was, zou ik daarna wel het ziekenhuis bellen). Maar gelukkig: we kwamen er meteen al uit: de rekening was wel gearriveerd, maar omdat ik tegen die tijd mijn eigen risico van 2012 al gebruikt had, was de rekening gewoon betaald door de zorgverzekeraar en had ik er geen “kostenoverzicht” van gekregen.

Pfoeh! Deze klus was zo eng omdat ik bang was dat er mij nog een heftige rekening over 2012 stond te wachten. Daar had ik geen zin in. Fijn dus om te horen dat alles goed is.

In 2013 heb ik tot nu toe pas 9,51 euro van mijn eigen risico gebruikt, zag ik toen ik alle administratie ordende. Dat gaat (nog) goed. Effe afkloppen, want je weet maar nooit natuurlijk.

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Eindelijk bepaald administratief klusje gedaan…

  1. Dat is nog eens leuk!

  2. Pfff, een ‘gratis’ ingreep in ’t ziekenhuis, dat komt niet vaak voor 😉
    groet