Netflix is er!

Hoera, Netflix is er. Wij zijn meteen lid geworden (de eerste maand is gratis). Na de eerste maand kost het 8 euro per maand; en is het abonnement per maand op te zeggen, volgens de voorwaarden van Netflix. We hebben een Playstation 3 en die biedt, na een update, de optie Netflix automatisch aan. Je moet dan nog wel je aanmelden, maar er hoeft geen aparte soft- of hardware meer geïnstalleerd te worden. We hebben al enige afleveringen van series gekeken, waarbij we bij sommige series na een halve aflevering al elkaar aankeken en zeiden: “Nah, niets voor ons”.

Mijn eerste indruk van het aanbod is, dat er over het algemene goede films en series in zitten. Sommige zullen gewoonweg niet je smaak zijn, maar over het algemeen zullen er mensen zijn die die serie of film dan weer kunnen waarderen. Het aanbod is niet extreem uitgebreid. En er zijn ook heel oude films bij, dat zijn dan de gouwe ouwe… Je zou het kunnen vergelijken met toegang krijgen tot de dvd-collectie van een vriend van je. Je kijkt er eens doorheen en hee, hij heeft ook die ene die jij al eens gezien hebt en zo leuk vond en nog wel eens wil zien. Dan heeft hij ook die andere, waar je wel van gehoord had en die je misschien ook wel had willen zien maar nog niet gezien had. Mooi dat dat nu dan kan.

Voor ons is het mogelijk een goede vervanging van een duur kabelabonnement. Wij kijken niet erg veel tv, het lijkt me nu toe dat Netflix dan genoeg is voor als je je eens een keer op een regenachtige middag of avond verveelt.

Hier volgt een eerste indruk van het aanbod:

Als je opstart, krijg je een overzicht met plaatjes. Per rij gaat het om een bepaalde categorie films/series, en je kunt naar links en naar rechts bladeren om door de categorie heen te bladeren.

Amerikaanse tv: 54 series, onder andere Family guy, Dexter (ha, kan ik daar eindelijk eens een of twee afleveringen van kijken – mocht het leuk zijn, dan zijn er nu 72 afleveringen op netflix), Arrested Development (die zijn we nu aan het kijken), Modern Family, the Vampire Diaries (niet mijn ding), Prison Break, Gossip girl.

Bij Britse tv zijn er 32 series, onder andere Stephen Hawkings Universe, wat me wel interessant lijkt. Dan is er ook Doctor Who, waar ik heel veel over gehoord heb maar nog nooit naar gekeken heb. Tijd om dat eens te bekijken dus. Verder zijn onder andere nog The Office, Sherlock en Top Gear (35 afleveringen, da’s dus lang niet alles denk ik, maar goed) aanwezig.

Comedies (vind ik leuk, meestal): 75 stuks in totaal om uit te kiezen. Onder andere: Bruce Almighty, Sex and the City (de eerste film, dus),  Mrs. Doubtfire, Pretty Woman, Legally Blonde 2, Alle tijd (geen idee wat dat is), en ook een flink geregistreerde optredens van o.a. Hans Teeuwen, Jochem Myer en Herman Finkers.

Documentaires: 70 stuks in totaal, waaronder Food, inc (die ga ik zeker een keer kijken), een flink aantal over dieren (vind ik vaak wel leuk!), Walking with the Dinosaurs, TED talks, en oeh, Sicko.

Drama: Totaal 75 stuks, onder andere: Komt een vrouw bij de dokter, Shawshank redemption, The Kite Runner, Tirza, Rain man, Onder ons (ook weer geen idee wat dit is), Oorlogswinter, enzovoort.

Filmhuis-films, totaal 36 stuks. Veel daarvan ken ik er niet, Onder ons wordt weer genoemd (dus sommige films staan er meer dan een keer in), ik herken wel: Vicky Cristina Bravo en  Y tu mama tambien, de rest herken ik niet.

Horrorfilms: 36 stuks, maar ik kijk ze niet want dan ga ik eng dromen. Sint zit er bij, The Ring, Texas Chainsaw massacre, enz.

Er zijn 75 kinderfilms waar ik er zeker ook wel een paar van ga kijken. Antz bijvoorbeeld, en ook keizer Kuzco zag ik nog niet eerder. Honey, I shrunk the kids ; en Home Alone, ontbreken ook niet. Dan zijn er ook nog de categorieën “romantische films”, dit zijn er 54 maar er zit enige overlap met “comedies” in, Sci-fi, sportfilms (ach, niet mijn ding), en Thrillers.

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Netflix is er!

  1. Ik ben er ook erg tevreden over…. Het schijnt dat er binnenkort veel meer films bijkomen, maar dat Netflix altijd even op wat weerstand stuit in het begin.

    Ik vind de serie new girl wel een aanrader… 🙂

  2. Klinkt toch wel interessant zeg. Je bent het tweede blog dat ik hier over lees. We downloaden nu Dexter. Het is een erg leuke serie.

  3. Sanne

    Ik wil graag de serie Sherlock aanraden. Echt een supergoede serie. En ik ben het met Daantje eens dat new girl ook erg leuk is.
    Ik ben ook erg geïnteresseerd in Netflix dus erg bedankt voor deze uitgebreide review.

  4. Ik heb het ook sinds woensdag en ben er enorm blij mee! Geen gedoe meer met downloaden of dure boxsets aanschaffen van series. En het aanbod zal met de tijd vast verbeteren!