Gaat hard met het budget

Vreemd. Zowel onze gezamenlijke huishouduitgaven als mijn eigen privé-potje voor onverwachte dingen en leuke dingen zijn bijna leeg voor deze maand. En het is pas de 15e! Wat betreft ons gezamenlijke budget komt de snelle daling doordat we een nieuwe wc-bril moesten kopen (van de oude was een hengsel doorgeroest) en toen ik toch bij de knutselwinkel was, kocht ik meteen een behoorlijk dure rook- en CO2-melder. Die kan dan wel weer een jaar of vijf mee. Misschien heeft het ook niet geholpen dat ik aan het begin van de maand nog even wat gehamsterd heb. We hebben nu weer genoeg soepjes voor de hele winter en ook een heleboel potjes groenten, maar dat kostte toch ook geld.

Van mijn eigen geld kocht ik voor 18 euro aan postzegels (daar kan ik dan ook weer heel lang mee vooruit) en voor 29 euro kocht ik een vaste telefoon. We hadden er geen, maar ik wil er nu toch graag één, omdat de geluidskwaliteit bij mobiel bellen lager is en ik dus nu, als ik thuis ben, gewoon lekker kan kletsen met o.a. mijn ouders zonder om de vijf zinnen “wat zei je nou?” te moeten vragen. Omdat mijn vriend hier eigenlijk niet zo’n behoefte aan had, kocht ik de telefoon van mijn geld. Daarnaast waren er van mijn eigen geld nog wat uitgaven voor snoep en voor kaartjes om aan vrienden te sturen.

Kortom: de potjes zijn bijna leeg en de komende twee weken moesten we dus maar eens wat zuiniger aan doen.

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Gaat hard met het budget

  1. Johmar

    ik was de afgelopen 2 jaar knap zuinig geweest en had ondanks mijn minimale loontje een flink bedrag weten te sparen door gewoonweg geen impulsieve aankopen te doen en flink op aanbiedingen te letten, dus deze zomer een paar flink dure aankopen te doen, pfff als ik de bedragen optel krijg ik het wel een beetje benauwd,maar het zijn wel aankopen die een flink aantal jaren mee moeten, een vaatwasser om er een van dik 20 jaar oud te vervangen , een nieuw dekbed om een exemplaar van 10 jaar oud te vervangen en een top matras ,omdat mijn boxspring die uit 2 eens persoons bedden bestaat inmiddels ook al een paar jaar oud is en alhoewel de matrassen nog redelijk zijn en te goed om compleet te vervangen ,maar wel met de bekende kuil in het midden wat toch niet lekker slaapt en een nieuwe douchekop met stang en slang om het goedkope exemplaar wat de woningbouw een paar jaar geleden plaatste en wat al een tijdje kapot was te vervangen en maar gekozen voor een wat duurder maar wel duurzamer en eco vriendelijker exemplaar , auw zegt mijn spaarrekening ,maar het voelt wel goed om te zien dat mijn spaarzame manier van leven ook zijn vruchten afwerpt,want dit had ik met mijn oude manier van leven nooit kunnen verwezenlijken.

    • Goed dat je het ook zo bekijkt, dat je anders deze vervangingen gewoon nooit had kunnen doen. En doordat je nu veel nieuwe spullen hebt, kun je ook weer een tijdje vooruit zonder grote uitgaven (hoop ik tenminste ook voor je!). En misschien dat de nieuwe vaatwasser ook weer besparingen oplevert aan elektriciteit en water, vergeleken met de oude.

  2. Vervelend is dat, het kan soms zo hard gaan! Een paar dingen kunnen flink bij elkaar optellen. Ik denk dat het vooral belangrijk is om te kijken of het echt nodig is. Als dat zo is dan hoef je jezelf er niet schuldig om te voelen, dan zaten die uitgaven er toch wel aan te komen.

  3. Anoniem

    Haha, hier ging te al net zo. 16 dagen na mijn salaris had ik nog maar €5,77 op mijn rekening staan. Maar even uitgespit waar dat allemaal was gebleven. Nu dus extreem de hand op de knip. Nog 1 week en dan is er weer wat ruimte 🙂

  4. Als er aanbiedingen zijn ga ik ook wel eens over het normale budget. Maar dat haal je dan later weer in denk ik altijd maar.