Salaris komt er aan

Vandaag of morgen komt mijn salaris weer binnen. Omdat ik geen grote uitgaven verwacht, kan een groot deel van het salaris naar de spaarrekening. Dat is een leuk vooruitzicht. In feite staat trouwens de betaalopdracht al klaar in mijn internetbankieren…

Ik wil 1500 euro overboeken naar de spaarrekening. Stel dat ik gemiddeld 2% rente over dit bedrag krijg, zo door de jaren heen, dan is dat 30 euro per jaar, ofwel 2,50 euro per maand. Door 1500 euro nu apart te zetten kan ik dus levenslang twee-en-een-halve euro per maand meer uitgeven. Dat lijkt misschien niet eens veel, maar stel dat ik nog 50 jaar leef, dan is dat 600 maanden lang elke maand 2,50 en daarna is die oorspronkelijke 1500 euro er nog steeds, natuurlijk. Ik teken er voor 🙂 .

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Salaris komt er aan

  1. Leuk gerekend! Zo simpel is het natuurlijk wel. Lekker dat je zoveel kan sparen deze maand!

  2. Nina

    beter beleggen en dan 4 of 5% rente pakken. Want anders wordt je ‘winst’ door de inflatie volledig opgegeten