Lot gekocht

Ja, ik beken. Ik heb een lot gekocht voor a.s. 1 oktober, wanneer er ergens elk kwartier lang een winnaar getrokken zal worden. Die winnaar krijgt 100.000 euro bij een heel lot. Aangezien ik een half lot heb, zou ik 50.000 euro ontvangen. Bovendien zou ik dat bedrag nog moeten delen met mijn vriend. Toch is het natuurlijk een heel mooi bedragje.

Ik kan dan zo lekker wegdromen, wat ik met z’n bedrag zou kunnen doen. Analoog aan wat ik gisteren vertelde, zou ik het geld natuurlijk kunnen wegzetten. 25.000 euro levert per jaar toch minimaal zo’n 500 euro aan rente op, misschien wel meer. Dat is een eurootje of 40 per maand. Dan zou ik bijvoorbeeld levenslang een aantal abonnementen op tijdschriften kunnen nemen, of genoeg hebben voor kleding en schoeisel, elk jaar nieuw, voor altijd (ik kom zeker wel toe met 500 euro per jaar).

Ik zou natuurlijk ook een deel van dat bedrag kunnen gebruiken voor een droomreis, bijvoorbeeld nog eens naar mijn nichtje in de VS vliegen. Of ik zou er gemakkelijk ruim een jaar van kunnen leven zonder te hoeven werken.

Tenslotte zouden mijn vriend en ik dat geld ook kunnen gebruiken bij de aankoop van ons nieuwe huis. Dan kan onze hypotheek een stukje lager, en wordt misschien de rente ook lager (als je een flink deel eigen geld inbrengt, is de rente wat lager).

Nou ja, tot 1 oktober kan ik er nog lekker over door dromen. Daarna is het heel waarschijnlijk (ik schat dat de kans op winst 1 op 200.000 is) dat ik weer lekker met beide benen op de grond mag staan: geen prijs, en in plaats daarvan zal ik lekker zelf moeten doorwerken aan mijn toekomstdromen.

Da’s tenslotte ook niet zo heel erg. Maar af en toe dromen over een plotselinge grote meevaller is wel leuk.

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Lot gekocht

  1. De verleiding is er soms ook hier, toch koop ik nooit een lot. Ik zet het bespaarde geld op de spaarrekening en droom verder over wat ik met mijn spaargeld doe 😀

  2. Bloem

    ….. trek de kansspelbelasting nog even van je droom af 🙂

  3. Met al die fijne dromen was het lot het nu al waard denk ik.

  4. Boukje

    Ik stond ook in twijfel, maar ik koop er geen. Vanaf januari dit jaar leg ik elke maand 15 euro aan de kant, geld wat een staatslot kost. Mijn collega heeft elke maand 1 en wint amper iets. Dus ik stelde voor dat ik elke maand dit bedrag in een potje zou doen en dan kijken wie het meeste geld heeft aan het eind van het jaar. Ik heb straks 180 euro in de plus. Hij moet 180 euro gewonnen hebben omdat hij al dit bedrag aan loten kwijt is op jaarbasis. Dus, ik ben benieuwd wie de winnaar wordt…

    Gr. Boukje

  5. Boukje

    Ik bedoel, hij moet 2 x 180 euro gewonnen hebben….dan staan we weer gelijk. Gr. Boukje