Voorbereiden op nieuw nichtje

Als alles goed gaat, dan heb ik er binnenkort een nichtje bij. Mijn zus is hoogzwanger van een dochtertje. Ik zit echter heel erg te dubben wat ik als cadeautje kan geven. Ze heeft namelijk nu al alles wat ze maar nodig heeft, dat kleine nichtje van mij. Kleren komen van haar oudere zus en speelgoed is er meer dan in overvloed (zelfs oudere zus weet met haar anderhalve jaar nog niet een tiende te gebruiken van al het speelgoed wat er is, laat staan dat zo’n baby er veel mee kan). Zorgen voor warmte, aandacht, melk en schone luiers vind ik een taak van de ouders (en tuurlijk wil ik ook wel eens een luier verschonen, maar dat wil ik geen cadeautje noemen, stel je voor: “tegoedbon voor gratis eenmaal verschonen van luier”, ha ha). Oma van de ene kant heeft al een speciaal dekentje gemaakt waar alleen de naam nog maar op hoeft, oma van de andere kant heeft al een paar knuffels gemaakt. Mijn zus heeft verder erg specifieke wensen over de babykamer, dus die is al helemaal ingericht en daar hoeft niets meer aan toegevoegd te worden.

Ik ga straks maar eens de stad in, misschien ga ik wel een leesboekje kopen, want deze tante vindt lezen erg belangrijk en je kunt niet vroeg genoeg beginnen met dat te stimuleren… Ik geloof dat zo’n cadeautje nog wel in de smaak kan vallen bij de ouders 🙂

Daarnaast ga ik ook aan dit nichtje jaarlijks een geldbedrag geven voor haar toekomst. Ze zal er over 18 jaar (en een paar dagen) bij kunnen, en dan mag ze zelf beslissen wat ze met dat geld doet. Ik hoop van harte dat ze het slim besteedt, bijvoorbeeld aan haar studie. Maar ik vind ook dat dat niet aan mij is, gegeven is gegeven. Dus tegen die tijd wordt ze zelf de baas over het geld dat ze van mij gekregen heeft. Ik kan alleen een heel klein beetje meehelpen in haar opvoeding en zo hopen dat ik er aan kan bijdragen dat ze later slimme keuzes maakt, en gelukkig wordt met haar leven.

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Voorbereiden op nieuw nichtje

  1. Wat lief zeg dat je voor je nichtjes spaart!
    Kado’s blijven moeilijk. Misschien een spaarpotje met haar naam erop? 😀

  2. Esther

    Wij hebben vrienden als kraampcadeau eens een boompje gegeven dat roze bloesem gaf rond haar verjaardag.

    • Dat is wel cool, zeg. Het seizoen is er een beetje verkeerd voor. Nou ja: we waren vorige week nog in de hortus, daar bloeide de herfsttijloos. Een soort herfstkrokus, vond ik. Die kunnen we wel cadeau geven 🙂