Uitgaven september

Mijn OV-chip zit volgeladen, ik ga zeker niet vergeten in of uit te checken vandaag, de boterhammetjes zijn mee en ik heb verder niets nodig. Dus hier is het lijstje van alle uitgaven van september:

overzichtseptember

Bij de vervoerskosten heb ik ook de boete van 35 euro gestopt die ik gisteren betaald heb. Daardoor gaat het bedrag inderdaad precies over de begroting heen. De onverwachte uitgaven waren (weer eens) veel hoger dan verwacht, 50 euro ging op aan cadeaus, 40 aan uit eten en snoep, ook 40 aan uitgaven voor bellen (ik kocht een thuistelefoon, en een nieuw hoesje voor mijn iphone wat hopelijk beter werkt dan het oude). Dan waren er nog een kleine post voor een zalfje wat ik kocht en voor een online lidmaatschap (ik zou nu voor eeuwig lid moeten zijn, maar ja, het is wel het internet natuurlijk, dus de website kan ook uit de lucht zijn over een jaar of zo).

De cadeaus waren: voor een verjaardag van een vriend, voor een huwelijksverjaardag voor een huwelijk waarbij ik getuige was, voor mijn ouders zomaar omdat het cadeautje bij hen past, voor mijn zwangere zus om het nog even vol te houden, en bovendien in de aanbieding een hoop kaarten gekocht om in de toekomst te kunnen versturen.

Wat de kleding betreft heb ik een nieuw paar schoenen gekocht en ging daarmee in een keer over het maandbudget heen. Maar nou hoeft het natuurlijk weer een hele tijd niet. Misschien dat ik volgende maand weer onder budget zit, dan heb ik het alweer gecompenseerd.

Ik ben niet ontevreden, maar als ik van de bijstand moest leven en een strak budget had zonder ruimte, dan had ik alweer eens flink gefaald! Ik mag heel blij zijn dat ik die ruimte wel heb!

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Uitgaven september

  1. Thea

    Als je een bijjstandsuitkering had zouden verschillende posten niet in dit rijtje staan zoals: goede doelen, sparen voor neef en nichtjes, openbaarvervoer 195 euro, schoenen van 160 euro, dure cadeaus etc. Bovendien zou je huur- en zorgtoeslag krijgen.

    • Zestig euro hoor, die schoenen, niet 160 euro! Ik geloof dat ik enkele van die posten dan wel zou missen; ik vind het fijn dat ik iets kan bijdragen aan goede doelen en aan de toekomst van mijn jonge familieleden. En inderdaad, veel van die openbaarvervoerskosten zijn voor het werk gemaakt, dus die zou ik niet hebben hoeven maken als ik in de bijstand zat.

      Toch ben ik wel blij dat ik er niet in zit en dat ik dus (veel) meer vrijheid heb in mijn uitgaven.

  2. Goed toch? Zoals je zelf aangeeft zit je niet in de bijstand. Ik denk dat je het prima doet!