Drie maanden tussenstand

Elke drie maanden kijk ik even of ik nog “op schema” lig. Zoals op de spaarpagina gezegd, wil ik graag sparen voor de toekomst. Om er iets leuks mee te doen, om minder te kunnen werken, om geen hoge hypotheek te hebben, om weg te geven (o.a. aan familieleden), ik weet nog niet precies wat.

Vandaag “mocht” dat weer. Ik hou bij, hoeveel geld ik waar heb staan, en van beleggingen kijk ik naar de huidige waarde. Dat allemaal bij elkaar opgeteld is mijn nettowaarde. (Daar zou je schulden nog vanaf moeten trekken, maar die heb ik op dit moment (nog) niet, waarschijnlijk komt er in de toekomst een hypotheek…).

Image

Het gaat dus goed; ik ben er weer blij mee.  Vanaf vorig jaar 1 oktober tot dit jaar 1 oktober heb ik 15.000 euro weten te sparen. Op een salaris van gemiddeld zo’n 2800 euro per maand is dat net iets minder dan 50% wat ik opzij heb gelegd. Niet slecht. 

In de toekomst gaan we dus misschien een huis kopen. Dan zul je mijn eigen vermogen waarschijnlijk wat zien dalen, doordat het koopproces een paar duizend euro kost (notariskosten, makelaarskosten, enzovoort). Ook komt er nog een keer binnenkort een grotere uitgave in verband met een diploma (wel aftrekbaar van de belasting trouwens, maar goed).

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Drie maanden tussenstand

  1. Dat ziet er goed uit! Je bent lekker op weg 🙂

  2. Niet slecht?!! SUPER MEGA FANTASTISCH GEWELDIG GOED!!! Hallo, een ‘stashing ratio van rond de 50% is iets om heel trots op te zijn!

  3. Vlijtig met zuinigheid

    Super hoor. Is wel leuk om zo te zien met die stijgende lijn.

  4. Dat is heel mooi. Van zo’n bedrag kan ik alleen maar dromen.