Op naar de 10.000 op de spaarrekening

Ik wil graag aan het einde van het jaar 10.000 euro op de spaarrekening hebben. Dit om een buffer van 5000 euro te hebben die meteen beschikbaar is, en om 5000 euro te hebben voor een verwachte uitgave ergens volgend jaar waarschijnlijk. Veel van mijn spaargeld zit vast in deposito’s. Daar koos ik toen bewust voor, vanwege de hogere rente en juist vanwege het feit dat ik er dan niet zomaar bij kan om wilde uitspattingen van te betalen. Maar het is toch wel handig om ook wat geld wel meteen beschikbaar te hebben, vandaar mijn doel om 10.000 euro op de spaarrekening te krijgen.

Nou, het gaat best goed, maar we zijn er nog niet:

spaardoel 2013_8

Deze maand heb ik trouwens een deel van het spaargeld overgeboekt naar een online spaarrekening die ik heb, en waarvan ik niet precies weet, hoe ik het geld er weer af kan halen. (Ik weet trouwens zeker dat dat wel kan, maar ik zou een half uurtje in de bij het afsluiten gekregen papierwinkel moeten duiken om uit te vinden hoe het precies moet). Voor mij helpt dat heel erg om van dat geld af te kunnen blijven. Als het dáár staat, dan weet ik gewoon dat ik er niet meteen bij kan; dus dat geeft rust. Gek hè? Het is puur psychologisch hoor, maar het helpt me wel om mezelf zo een beetje voor de gek te houden.

Dus op die spaarrekening staat nu 5000 euro voor de buffer. De overige 5000 euro, voor die uitgave van volgend jaar, die ga ik op de gewone spaarrekening verder bij elkaar sparen.

7 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

7 Reacties op “Op naar de 10.000 op de spaarrekening

  1. Hihi, die zelfopgelegde obstructie heb ik niet nodig voor het spaargeld, maar bijvoorbeeld wel voor televisie kijken. Als de stekker van de kabel er niet in zit kun je niet kijken….haha.

  2. Ga je het halen? Nog ruim 1000 pm nu toch, dat is niet niks..

    • Ik hoop het. De komende twee maanden weet ik al mijn rooster en dus ook hoeveel ik ongeveer ga verdienen. En da’s best veel. Als ik het niet haal, dan is het net niet, en dan kan ik dit doel in januari of februari wel afronden.

  3. Neem je dan het geld in spaardeposito’s niet mee als spaargeld zijnde?

    • Ik tel het wel mee als ik kijk hoeveel ik in totaal heb. Maar dit is een doel om over 10.000 euro te kunnen beschikken als het nodig is, en het openbreken van mijn deposito’s is alleen mogelijk tegen een boete, dus ik tel ze niet mee als ik kijk hoeveel geld ik eventueel beschikbaar heb bij noodgevallen.

  4. Vlijtig met zuinigheid

    Gaat goed. Heerlijk he.

  5. Nina

    Cool! Ik spaar met je mee en zit ongeveer even ver als jij! Maar ik weet al op voorhand dat ik het doel niet ga halen dit jaar. Heb je dat allemaal dit jaar gespaard? Proficiat!