Tijd om over december-cadeaus na te denken

De slimsten van ons zijn al in december vorig jaar begonnen om over de decemberfeesten van dit jaar na te denken. Ze hebben misschien toen, na het feest, snoepgoed gekocht dat nog houdbaar is t/m deze december (en ze zijn er in de tussentijd ook vanaf gebleven, nog zo’n sterk staaltje…). Of ze hebben toen versieringen gekocht in de uitverkoop; en hebben sinds toen alweer allerlei aanbiedingen gebruikt om cadeautjes te “hamsteren” voor hun dierbaren. Misschien hebben ze zelfs allerlei dingen zitten knutselen en breien in vrije uren door het jaar heen.

Ik moet zeggen dat ik er nu (pas?) over begin na te denken. Vorig jaar had ik in de bibliotheek mijn slag geslagen bij de oude boeken die voor 1 euro per stuk verkocht werden. Er zaten er toen een paar tussen die heel erg geschikt waren voor een schoonbroer, voor mijn vader, voor een schoonzus. Een prima cadeau vond ik dus, voor weinig geld. Dat had ik aangevuld met andere kleine en soms grotere cadeautjes voor de andere familieleden.

Dit jaar weet ik niet goed wat ik ga doen. Maar… Ik heb in ieder geval nog wat tijd om er over na te denken! En mogelijk komen er nog wat leuke aanbiedingen voorbij tussen nu en december. En misschien vind ik toch ook wel weer een of twee perfecte ex-biebboeken.

Wat ik in ieder geval wil vermijden is dat ik in december nog een koopavond moet bezoeken omdat ik nog snel snel een paar cadeautjes moet inslaan. Dat heb ik vroeger wel gedaan en vond ik altijd vreselijk. De drukte, de warmte, de lange rijen bij de kassa’s! Liefst ben ik dit jaar eerder klaar.

En wat ik graag wil is dat ik cadeautjes kan geven die laten zien dat ik aan iemand gedacht heb, en dat ik die persoon waardeer. Zo’n cadeautje hoeft helemaal niet veel te kosten. En kan zelfs prima zelfgemaakt zijn… Een zelfgemaakt cadeautje laat misschien juist wel zien dat je aan iemand gedacht hebt (toen je die taart stond te bakken, die jam stond in te maken, of die sokjes zat te breien).

Dus ik ga een lijstje maken van de personen aan wie ik iets wil geven in december, en hier en daar zal ik vast al een idee hebben over wat ik dan wil geven. Door de weken heen hoop ik dan in een rustig tempo wat cadeautjes te kunnen kopen en maken. We zullen zien!

Reacties staat uit voor Tijd om over december-cadeaus na te denken

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.