In het holst van de nacht overboekingen gedaan

Slaap-gireren? Nacht-regelen? Kleine-uurtjes-administratie?

Vannacht kon ik even niet slapen. Er waren van het weekend allerlei financiële zaken langsgekomen waar ik nog niets aan gedaan had. Van de zorgverzekeraar kwam eindelijk de rekening binnen voor het verwijderen van het bultje op mijn voet, ergens in de vroege lente. Ka-ching, daar ging de rest van het eigen risico van dit jaar. Maar die rekening moest dus nog betaald. Ook moest er van de gezamenlijke rekening geld gestort worden naar mijn vriend, die een weekendje weg voorgeschoten had. En had de creditcard-maatschappij net gemeld dat de maandelijkse rekening er weer was.

Dus daar zat ik om drie uur vannacht, geld over te boeken van her naar der. Daarna was het allemaal weer geregeld, en kon ik weer rustig gaan slapen.

Wel lekker trouwens ook, dat ik elke maand wat geld opzij zet voor de ziektekosten. Nu kon ik de betaling van die rekening afboeken van de speciale ziektekosten-spaarrekening. Dat deed toch net wat minder zeer dan wanneer het van de betaalrekening had gemoeten. Al is het hetzelfde geld natuurlijk.

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “In het holst van de nacht overboekingen gedaan

  1. Vlijtig met zuinigheid

    Dat herken ik wel. Het voelt anders als het uit een potje komt en niet van de spaar.

  2. hetlevenenik

    Ik heb ook een speciale ziektekosten spaarrekening. Dat geeft mij rust en idd doet daarvan betalen minder pijn dan van de gewone betaalrekening. Ja ja je kan jezelf aardig voor de gek houden. Hihi. 😉