Hometrainer kopen?

Ik overweeg sterk het kopen van een hometrainer. In de afgelopen lente/zomer heb ik veel op de fiets gedaan, en dat helpt mij om af te vallen cq. op gewicht te blijven. Ik weet dat ik in de herfst/winter veel minder fiets. (Vandaag ben ik trouwens wel weer op de fiets naar mijn werk gegaan, wat een heerlijk weer!).

Ik ken ook de nadelen van een hometrainer. Ik heb er zelf nooit een gehad, maar men zegt dat je er al snel op uitgekeken bent en dat zo’n ding dan meer een heel duurt soort kledingrek wordt. En ik kan me dat wel voorstellen. Iets vergelijkbaars is me wel een keer met een sportschool overkomen: dat je je opgeeft, en de eerste weken heel fanatiek gaat en daarna, mwoah, toch maar niet. Terwijl je wel voor het abonnement blijft betalen. Dat abonnement heb ik toen uiteindelijk opgezegd, en ik heb later nog twee keer episodes gehad dat ik een abonnement betaalde en dat ik ook daadwerkelijk ging.

Mijn ouders hebben thuis twee fitnessapparaten. Ze gebruiken ze trouw. Dat is misschien ook omdat mijn vader wel oefeningen moet doen om geen rugpijn te krijgen; de fysiotherapeut heeft hem jaren geleden instructies gegeven over hoe hij met dat ene apparaat moet werken, en die voert hij elke morgen trouw uit.

En tja, ik lijk wel een beetje op mijn ouders, maar soms ook weer niet.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ooit een hometrainer gehad, of een vergelijkbaar apparaat? Of nog steeds een trouwe gebruiker? (Laat ze aub bestaan, die trouwe gebruikers…).

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Hometrainer kopen?

  1. Ingrid

    Ik heb er een aantal jaar eentje gehad en ook trouw gebruikt. Het wordt idd saai maar bij mij stond hij in de slaapkamer voor de tv. Ik zat dan elke dag een half uurtje op de fiets goede tijden slechte tijden te kijken. Dat werkte prima. Ik heb hem later vanwege ruimte gebrek weg moeten doen.
    Nu probeer ik elke dag mee te doen met nederland in beweging en buiten te wandelen half uur tot uur per dag.
    Ingrid

  2. Vlijtig met zuinigheid

    Ja, ik heb hem trouw gebruikt toen ik twee keer herstellende was van een nieuwe heup. Ook heb ik een periode gehad dat ik er trouw opkroop. Maar o zo saai en niet volgehouden dus. Helaas, ik heb hem aan mijn neef gegeven die er inmiddels al 3 versleten heeft. Het kan dus wel.

  3. Ik had een crosstrainer, periodes veel gebruikt, maar ook veel periodes niet. Uiteindelijk toch de deur uitgedaan. Als je het wilt proberen, zou ik voor 2e hands gaan er is genoeg en voor niet te duur te krijgen, soms zelfs gratis.

  4. Wilma

    Ja ik gebruik hem ook trouw, al bijna 20 jaar;) Heb er dan ook al zeker 3 versleten! Ook een crosstrainer en loopband staan hier in huis. Al kan ik die nu vanwege erger chronisch ziekzijn niet meer gebruiken….

  5. Ik heb een crosstrainer, staat in de hoek van mijn kamer. Gebruik hem niet meer. Ik beweeg nu genoeg, werk in de thuiszorg veel sjouwen en ik fiets elke dag 15 heen en dan weer 15 km terug. Als het slecht weer is pak ik toch echt de trein. In de wintermaanden ga ik de crosstrainer wel weer oppakken.