Uitgaven in oktober

Hier komen weer de uitgaven van een hele maand…

Screenshot 2013-11-02 08.09.00

Ik was van plan om in oktober weinig geld uit te geven. Uiteindelijk ging dat toch een beetje mis. Met name doordat we ineens toch een weekendje weg gingen. Het was wel een heerlijk ontspannen weekend, maar het kostte uiteindelijk toch ruim 200 euro per persoon.

Het lukte me gelukkig wel om daarna de rem er weer op te zetten. Ik had eerst het gevoel alsof alles verloren was, dus waarom niet gewoon lekker doorgaan met uitgeven? Totdat ik de echte getallen zag en wist: het is nou ook weer niet zó erg… Als ik nu maar gewoon weer normaal ga doen tenminste.

Daarnaast ben ik stiekem echt blij met mijn uitgaven voor mijn mobiele telefoon: heel weinig… Overschakelen heeft echt geholpen, en ik weet nu al dat ik ook in oktober weer netjes binnen de belminuten gebleven ben en dat de rekening dus weer een lekker lage €13,50 zal zijn in november.

Ondanks dat ik in oktober ook nog redelijk wat dagen op de fiets ging, zijn mijn kosten voor vervoer vrij hoog voor mijn doen. Nou ja, de ruim €40 aan fietsreparatie zit daar ook bij. De hoge vervoerskosten komen met name vanwege mijn werk, ik heb de afgelopen maand veel dagen gewerkt. De reiskosten worden ook vergoed door mijn werk, dus het meeste van dit geld komt weer terug met mijn volgende salaris.

De uitgaven voor het bibliotheekabonnement waren minder dan gepland. Vorig jaar betaalde ik nog 65 euro, maar helaas is dat uitgebreide abonnement gewoon afgeschaft door de bibliotheek. Ik heb nu nog steeds het ruimste abonnement, maar dat kost slechts 45 euro, en het betekent dat ik maximaal 6 boeken per keer gratis kan lenen. Jammer vind ik dat, maar ja.

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Uitgaven in oktober

  1. cisca servie

    hoe kan ik het leuk vinden of reageren als ik alleen maar koptekst zie

  2. alicia

    Jammer van het bieb abonnement. Ik betaal 35 euro en kan dan onbeperkt lenen. Overigens zit er wel veel verschil in prijs landelijk gezien.