Netflix tot nu toe

We hebben nu zo’n anderhalve maand Netflix (mijn vorige post hierover), en dus is de eerste maand dat we moeten betalen al ingegaan. Het abonnementsbedrag is 8 euro per maand (ja, 7,99 euro…). Voor ons loont dat bedrag wel, in de zin van dat we er naar ons idee per persoon wel zeker voor 4 euro amusement uithalen.

Het mooie van Netflix vind ik dat je op een willekeurig moment zelf kunt kiezen wat je kijkt. Nu schijnt dat met sommige andere televisieproviders tegenwoordig ook te kunnen, trouwens, maar goed.

We hebben een aantal series gevonden die we leuk vinden. We kijken samen naar Dexter, meestal drie afleveringen achter elkaar en dan weer een tijdje niet. Mijn vriend kijkt samen met een vriend van ‘m naar Arrested Development. Ik vind die serie niet zo leuk, maar zij twee wel. En ik kijk dan weer in mijn eentje naar Orange is the new Black, met o.a. de coole Kate Mulgrew, die vroeger captain Kathryn Janeway speelde in een van de Startrek series. Ze is nu weer net zo’n coole en stoere dame die zich staande houdt in een lastige situatie.

Actrice Kate Mulgrew

Daarnaast kijk ik af en toe naar een romantische komedie, en kijken we ook nog af en toe samen naar een documentaire. Ik heb trouwens de indruk dat er de laatste paar weken ook extra materiaal bijgekomen is op Netflix, en dat is altijd leuk. De film “Up” zit er nu bijvoorbeeld ook bij, maar ik weet zeker dat ik na tien minuten alweer huil als ik die ga kijken, dus dat slaan we nog maar even over.

Ik zou bijna willen dat we ons gewone tv abonnement zouden kunnen afschaffen. Helaas lijkt dat met onze provider gewoon niet te kunnen. Je kunt wel een all-in pakket nemen (tv en internet en telefoon) of een pakket zonder telefoon (maar dus wel met televisie en internet), maar er bestaat geen alleen-internet-pakket.

Nou ja, ooit gaan we dan misschien wel overstappen naar een andere provider. Tegen die tijd kun je waarschijnlijk zoveel dingen via internet aangeboden krijgen, dat we het gewone tv-aanbod dan echt niet meer nodig hebben…

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Netflix tot nu toe

  1. Grappig ik heb hier nog nooit van gehoord.
    Maar eerlijk gezegd heb ik ook al bijna 10 jaar geen televisie (en abbo) meer. Wij downloaden gewoon de series en films die wij willen zien. Zo kijk je precies wat je wilt, zonder reclame.
    Heel af en toe kijk ik iets op uitzendinggemist.nl bijvoorbeeld.
    Het bevalt mij prima!

    • Is sinds anderhalve maand in Nederland beschikbaar, dus nog niet zo lang. Hoe jij het doet, dat klinkt ook prima. Misschien gaan wij dat ook ooit zo doen.

  2. Zit er ook over na te denken om netflix te nemen. Maar aan de andere kant als ik eenmaal bezig met tv kijken en ik vind het een leuke serie dan kijk ik heel veel uur achter elkaar. Nu koop ik tv series op dvd, en als de dvd afgekeken is dan is het jammer en met ik weer wachten tot ik het vervolg koop. Zo krijg ik ook geen tv verslaving.