Verkoper zijn

Vandaag ga ik een dagje “verkopen”, dat wil zeggen ik ga voor een vrijwilligersorganisatie nieuwe vrijwilligers proberen te vinden op een markt. Ik ben heel erg benieuwd of me dat lukt. Ik ben normaal gesproken niet het type dat vreemde mensen zomaar aanspreekt, en ze dan ook nog eens vraagt om iets voor me te doen. Nou is het in dit geval niet voor mezelf, maar voor een organisatie waar ik in geloof, dat zou het makkelijker moeten maken.

Tegelijkertijd weet ik ook hoe vervelend ik het zelf vind als ik aangesproken word op straat voor een goed doel, en nog sterker als dat goede doel me weinig interesseert (en die bestaan hoor, die “goede” doelen). Zo kan ik me voorstellen dat ik vandaag meerdere mensen ga aanspreken die dezelfde vluchtreactie krijgen zoals ik die op zo’n moment heb. Gewoon, omdat ze het helemaal niet eens zijn met “mijn” goede doel en eigenlijk gewoon lekker aan het shoppen waren.

Dus ik ben benieuwd… Komt de extraverte verkoper in me boven, of de sociale kletstante, of blijf ik toch weer een beetje dat verlegen meisje dat ik vroeger ook altijd was?

Reacties staat uit voor Verkoper zijn

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.