“Heeft u wat over voor de minderbedeelden?”

Nee, niet schrikken, ik vraag niets…. Vorige week kwam ik in mijn supermarkt iemand tegen die dit aan me vroeg. Of ik wat extra’s wilde kopen en dat dan wilde doneren aan hun stichting; na de kassa werden de spullen ingezameld. Ik heb wat kleine dingetjes gedoneerd, maar achteraf googelde ik de stichting en bleek dat het om een stichting van gelovige mensen ging die hun geloof ook actief uitdroegen naar de mensen aan wie ze mijn spulletjes weggeven.

Dus je bent arm, maar je krijgt niet zomaar hulp… Nee… Je moet ook nog eventjes luisteren naar een spiritueel verhaal.

Je bent arm, dus je moet misschien wel deze spullen aannemen, want je kinderen moeten toch ook eten. Maar je “weldoener” beledigen dat kan natuurlijk niet, dus luister je braaf naar het verhaal over hun heilige en knarsgekke voorganger die je eventueel, mocht je ooit weer wat rijker worden, wel wat geld uit de zak zal kloppen voor een “spiritueel consult”. Want om dat soort “geloof” ging het dus ook nog eens.

Jammer. Sorry, arme mensen. Ik hoop dat de pasta toch maar lekker smaakt, ook al kwam hij dan met een misschien slecht verteerbaar spiritueel sausje.

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op ““Heeft u wat over voor de minderbedeelden?”

  1. em

    je ziet het wel erg zwart wit, je noemt geen naam van de stichting maar ik heb een vermoeden, en als dat zo is dan ben je behoorlijk bevooroordeeld.