Salaris binnen

Mijn salaris is weer binnen. Ook deze maand was het een behoorlijk bedrag vanwege veel uren werken in oktober. Lekker, er kon mooi weer een deel naar de spaarrekening. Nou wordt december waarschijnlijk een enigszins dure maand (cadeautjes, cadeautjes), dus er moet mogelijk ook nog weer een klein deel terug van de spaarrekening. Maar zo is het dan maar.

Ik merk elke maand weer dat ik uitkijk naar salaris-dag; en elke keer is het geld dan ook weer zó verdeeld en klaargezet om er weer een maandje van te leven. Dus eigenlijk is het behoorlijk saai 🙂 . Behalve dan misschien dat in mijn geval het bedrag elke maand varieert en dat ik daar nog nieuwsgierig naar kan zijn.

In december komt het salaris altijd een paar dagen eerder (zo rond de 20e in plaats van rond de 25e) zodat je het met kerst al hebt. Dat is het voordeel, nadeel is dan dat het wat langer duurt tot het volgende salaris in januari…

6 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

6 Reacties op “Salaris binnen

  1. Hier een mail gekregen van P&O dat de salarissen nog niet gestort zijn als je bij twee bepaalde banken zit (waar ik dus bij zit). De bank die verantwoordelijk is voor het uitbetalen heeft iets fout gedaan, alleen medewerkers bij die bank hebben het salaris ontvangen…..jammer, want ik wilde de gezamenlijke rekening gaan spekken. Gelukkig heb ik nooit een stukje maand over aan het einde van mijn geld. 😉 Hopelijk komt het wel vandaag of morgen, we worden op de hoogte gehouden.

    • Een van de redenen waarom het handig is om wat extra geld te hebben: voor als de salarisadministratie een foutje heeft gemaakt…

      (Bij ons op het werk vijf jaar geleden: “Oeps, we hebben in mei teveel vakantiegeld uitgekeerd. We zullen het deze maand van je salaris aftrekken”. Kwam voor veel mensen heeeel slecht uit…).

  2. boukje

    Ik werk zelf op de salarisadministratie en weet dus wanneer het geld erop staat! Elke maand is het hetzelfde bij mij, alleen in mei en in december extra. En daar verheug ik me nu al op, ook al stort ik het gelijk door naar mn spaarrekening….Blij dat het er is en hup gelijk weer verdelen….;-)

  3. Vlijtig met zuinigheid

    Ik heb dat ook altijd. De dag vóórdat het salaris van manlief gestort wordt, (vandaag) kijk ik altijd uit naar morgen. En morgenvroeg zodra het op de rekening staat, ksjjjjt, weg is het. Alleen ontvangt manlief morgen 250 uitbetaalde overuren erbij. Heerlijk extra sparen en nog een aantal te betalen rekeningen en natuurlijk extra aflossen.

    • En dan krijg je in de loop van de komende dagen allemaal bevestigingen dat het geld binnen is, op de spaarrekening, bij de hypotheek, enzovoort. Da’s leuk, dat voelt vast lekker!