Stand spaarrekening

Ik wilde dit jaar graag 10.000 euro sparen op de spaarrekening. De helft als buffer voor onverwachte gebeurtenissen, de helft voor een verwachte uitgave (die komend jaar zeer waarschijnlijk er aan gaat komen). Ik geloof dat dat niet helemaal gaat lukken, en het is mijn eigen schuld. Zo heb ik deze maand bijvoorbeeld toch nog stiekem een beetje geld geïnvesteerd in aandelen, zodat de verdeling tussen aandelen en obligaties mooi half om half werd (de verdeling klopte bijna en met een paar honderd euro extra was ik er helemaal – te verleidelijk). Maar ja, wat op de aandelenrekening staat, staat dus niet op de spaarrekening.

Het saldo op dit moment is:

Image

Ik weet al dat ik in december een salaris ga krijgen van ongeveer 2700 euro, en ik weet ook dat ik daarvan zo’n 1700 euro moet gaan uitgeven. Conclusie: ik ga het net niet redden, ik ga waarschijnlijk zo rond de 9600 euro eindigen op 31 december. Maar in januari ga ik dit doel dan wel af kunnen ronden. Een maandje te laat, maar dat is niet heel erg.

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Stand spaarrekening

  1. Krijg je niet op 1-1 precies zoveul rente dat de stand alsnog de gewenste 10.000 is? 😉
    groet

    • Op de 5000 euro die gemiddeld op de spaarrekening heeft gestaan het afgelopen jaar, krijg ik zo’n 80 euro rente. Wel een beetje, maar niet helemaal genoeg dus om het volle bedrag te halen.

  2. Hoi, voor de show mss e.e.a. op Markt.plaats verkopen? Dan is het in ieder geval 10K. En mijn god, wat krijg jij een mooi salaris!

  3. Haha, oh well, verslaafd zijn aan het kopen van aandelen levert als het goed is wat op…het kopen van schoenen niet. 😉