Ouch… Stupiditeitsbelasting: 74 euro

Dahaaag, daar verlieten 74 eurootjes min of meer nodeloos mijn bankrekening… Jammer, jammer. Veel lol heb ik er niet van gehad.

Hoe het zo kwam? Halverwege het jaar las ik namelijk op mijn werk dat de werkgever een bepaald lidmaatschap van een vakvereniging zou vergoeden. Nou, dat zag ik wel zitten, dus ik heb me aangemeld. Na een paar weken surfte ik op de interne website van mijn werkgever en kwam ik er achter, dat het lidmaatschap alleen vergoed werd voor mensen die in vaste dienst waren. Ehm, slik… Dat was ik dus niet! Oeps!

Toen ik uiteindelijk contact opnam met de vakvereniging, vonden ze het erg jammer voor me, maar ja, ik had me opgegeven en inmiddels was dat al een paar maanden geleden en dus niet meer terug te draaien. Wel heb ik toen onmiddellijk de vereiste brief gestuurd om mijn lidmaatschap weer op te zeggen.

En vandaag kwam dan dus de rekening: 74 euro aub, lidmaatschap over 2013. Ik heb het maar meteen overgemaakt, nu kan ik het ook snel weer vergeten.

Een maand of twee geleden had ik ook al zo’n stom momentje. Dus deze twee dingen vergeet ik hopelijk voorlopig weer niet:

A. altijd netjes inchecken en uitchecken in het openbaar vervoer.
B. altijd de kleine lettertjes lezen van elk leuk aanbod.

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Ouch… Stupiditeitsbelasting: 74 euro

  1. Nouja dat is ook belachelijk zeg, jammer dat jij er wel voor moet betalen en anderen niet.. meteen maar opzeggen dan.