Dalend inkomen verwacht

De komende maanden wordt mijn inkomen lager. Ik ga stoppen met baan 3. Ik schreef een tijdje geleden al over hoe ik aan drie banen kom, en dat ik zat te twijfelen over baan 3. Nou, het heeft toch nog even geduurd. Dat extra inkomen was toch wel lekker. Maar een maandje of wat geleden was de kogel door de kerk: ik trok het niet goed meer, drie banen. Dus heb ik per per eind december baan 3 opgezegd; in vriendschappelijk overleg met mijn baas daar, die moeite had om het budget voor 2014 rond te krijgen. Allebei blij, en wie weet hebben ze me in de toekomst nog wel eens nodig, of raden ze me aan iemand anders aan.

Deze maand werk ik er al wat minder uren; ik ben aan het afbouwen. Dat is werkelijk heerlijk, ik kom op adem. Wel weet ik hierdoor dat mijn inkomen in december en januari naar “slechts” net iets boven de 2000 euro gaat. En in februari gaat dat nog wat verder zakken, waarschijnlijk, naar 1200 of 1500 euro of zo. Da’s wel een klein beetje slikken voor ondergetekende, die het wel leuk vond om honderden en soms duizenden euro’s tegelijk naar de spaarrekening over te kunnen maken! Dat gaat dan even echt niet meer lukken.

Maar wie weet hoe de situatie over een paar maanden is. Het zou dan bijvoorbeeld best kunnen dat ik bij baan 2 meer uren aangeboden krijg. En ik hoef waarschijnlijk niet aan mijn buffertje te komen, dat hopelijk de 10.000 euro nog net gaat halen voordat mijn salaris afneemt.

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Dalend inkomen verwacht

  1. Mag ik vragen in welke branche je precies zit? Vergeleken “de meeste” mensen heb je een aparte uren verdeling en grote schommelingen qua inkomen. Ik ben erg benieuwd (als ik het mag vragen:))