Kerstcadeautjes

Vandaag of morgen ga ik vanuit mijn luie stoel nog wat cadeautjes bestellen. Ik zal niet de enige zijn, de pakketjes-bezorgers moeten gouden tijden beleven, denk ik zo… Dan zal ik waarschijnlijk een kleine honderd euro in totaal uitgegeven hebben aan cadeautjes voor 9 familieleden, en dat is al wel meer dan genoeg. Ook al omdat ik eerder dit jaar aan verschillende familieleden al duurdere cadeautjes heb gegeven voor hun verjaardag.

Met sommige cadeautjes ben ik erg tevreden, dan hoop ik maar dat de ontvangers ze ook leuk vinden. Andere cadeautjes zijn wat meer standaard, maar ach, waarschijnlijk kom ik dan volgend jaar wel weer een “schot in de roos” tegen voor juist die mensen.

… Al moet ik zeggen dat ik voor de schoonzus en voor de schoonbroer nog even goed moet gaan nadenken. Stom hoe zij, al zijn ze al een tiental jaren of langer lid van de familie, nog steeds een beetje “onbekend” blijven. Maar ja, met die anderen heb ik dan ook ruim dertig jaar ervaring, dat blijft toch een verschil 🙂

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Kerstcadeautjes

  1. Willemien

    Ach mensen die al 42 jaar ervaring met mij hebben presteren het nog steeds om me bloemen te willen geven (ben er heftig allergisch voor), dus dat tijds argument zegt niet alles. 🙂

    • Nee, je hebt gelijk. Aandacht is natuurlijk ook belangrijk. En misschien schiet ik daarin wel een beetje tekort wat de schoon-mensen betreft. Dus misschien een goed voornemen om dat anders te gaan doen.

  2. Ernie

    Mijn schoonmoeder krijgt al jaren een likeur voor haar verjaardag terwijl ze geen drup alcohol drinkt.
    Ik krijg al jaren een chocolade letter met Sinterklaas terwijl ik geen chocola lust.