Huishoudbudget gaat net aan lukken

We hebben nog 160 euro over van ons huishoudbudget, en nog 9 dagen te gaan (voor vandaag is al het eten al in huis). Dat zou moeten lukken, zou je zeggen. Wat helpt is dat we vandaag bij iemand gaan eten, en ook dat we met de kerst niet thuis eten en dus niets ingewikkelds of duurs hoeven te kopen (hoeft sowieso niet, als je daar geen zin in hebt, maar goed). Wat niet helpt is dat we misschien een keertje gaan tanken van het huishoudgeld, omdat we met de kerst samen door het hele land aan het crossen zijn, op bezoek bij familie en schoonfamilie.

De tank benzine zal zo’n 70 euro kosten, denk ik. Dat betekent dat we 90 euro overhouden voor negen dagen “gewoon” eten en drinken met z’n tweeën, wat moet lukken als we er een klein beetje aandacht aan geven. En als we niet uit eten gaan, want dan heb je zo je budget voor vier of vijf hele dagen uitgegeven.

Sinds we in oktober of zo een weekendje weg gingen en daar toch ook wat van het huishoudgeld aan besteedden, was het huishoudgeld telkens al op voordat het de 25e was. Snel maakte ik dan maar “alvast” 100 euro over, maar op die manier blijf je natuurlijk achter lopen, want dat geld is dan alweer deels op voordat het de 25e is, dus dan heb je de volgende maand eigenlijk weer minder. Het ziet er dus nu naar uit, dat we eindelijk weer “bij” zullen zijn.

Beginnen we 2014 goed!

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Huishoudbudget gaat net aan lukken

  1. Wat enorm jammer dat Benzine zo erg duur is he! Het is heerlijk om met kerst uitgenodigd te worden en dan moet je weer met die kostenslurpende auto op pad. Fijn dat je in 2014 goed start!!

    • Tja, inderdaad. We zouden ook met de trein kunnen, maar ook dat kost ons dan ongeveer evenveel geld, en het wordt moeilijker om alle cadeautjes mee heen en weer te nemen. Ach ja.

  2. boukje

    Gaat wel lukken als het echt “moet”. Ik heb net ook even de balans opgemaakt in mn portemonnee…20 euro nog voor boodschappen tot aan vrijdag, dan ontvang ik gelukkig mijn salaris al. En ik heb nog 55 euro “uitgeefgeld” zegmaar. Moet nog wel eten voor school kopen en maken, maar daar kom ik met 10 euro al een heel end. Ik heb voor de maandag en dinsdag eten in huis. Voor woensdag eten de kids op school en ik eet wel brood. Dan rest alleen de donderdag nog en ik heb mn diepvries ook aardig vol. Dus ik ga het wel redden en zo kan ik ook 2014 goed beginnen!

    • Voor ons allebei hopen dat er geen onverwachte kosten komen. Veel succes!

      • boukje

        Dankjewel, hoop dat het gaat lukken. Ik keek net op mn kalender, zag ik dat mn zoon woensdag ook nog naar de kapper moet….ongeveer een 13 euro. Ik vind het wel een sport om met dit uit te komen hoor. Dan koop ik zeker geen “onzindingen”.