Bos bloemen

Gisteren een bos bloemen gekregen als bedankje voor mijn werk van het afgelopen jaar. En een fles wijn. Helaas… Ik drink geen wijn, gewoon, omdat ik het nog steeds smerig vind (en dat na bijna 35 jaar op deze aardkloot, maar sommige smaken zal ik nooit lekker leren vinden). En met de bos bloemen bleef ik twee keer in de deuropening van de bus en de trein hangen, want het was een nogal creatieve bos met grote uitsteeksels er in. Hij neemt nu ook de halve keukentafel in beslag 🙂 .

Ach ja, laat ik deze twee gegeven paarden maar niet in de bek kijken. Het was zeer goed bedoeld, dat weet ik zeker. Ik heb al twee personen geĂŻdentificeerd die samen heerlijk van die wijn gaan genieten. En de bos bloemen is mooi, nu hij eenmaal veilig in een vaas staat en niet meer vervoerd hoeft te worden.

Ik heb een paar maanden geleden ervoor gekozen om geen kerstpakket van mijn andere werk te krijgen, dit kon omgezet worden in een gift aan een goed doel. Hoewel het ook leuk is om cadeautjes te krijgen, ben ik over die beslissing toch ook weer tevredener na deze ervaring met deze twee cadeautjes. Dat kerstpakket was een grote doos, zag ik bij collega’s, dat had me nog een hoop gedoe gekost als ik die in de trein thuis had moeten zien te krijgen. Dat heb ik mezelf dus mooi bespaard; en tegelijkertijd gaat er wat geld naar mensen die het beter kunnen gebruiken.

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Bos bloemen

  1. Willemien

    er is zeker nog kans dat je wijn lekker gaat vinden. ik heb het pas op mijn 40e leren drinken nadat mijn (inmiddels ex)vriend me allerlei wijnen heeft laten proeven die heel verschillend smaken. Niet dat ik nu veel drink maar soms een glaasje bij het eten met vrienden is wel lekker.

    Mijn kerstgeschenk van het werk gaat ook naar een goed doel, veel makkelijker dan nog meer zooi in huis.

  2. Zo zie je maar: ‘Wie goed doet, goed ontmoet!’