Spaarrente omlaag

Tjoep, daar ging mijn spaarrente alweer omlaag. Bij de ene bank zit ik op 1,6%, bij de andere was het rentetarief 1,75% , maar ik kreeg gisteren een mail binnen dat ze deze ook weer gaan verlagen, naar 1,65%.

Kijkend naar de lijst met rentetarieven op vanspaarbankveranderen.nl zou overstappen naar een andere bank me nu wel 0,3% extra rente op kunnen gaan leveren. Op een jaar en op 10.000 euro buffergeld is dat toch weer 30 euro. Maar daarvoor zou ik dan nog wel weer een nieuwe rekening aan moeten maken bij een nieuwe bank.  Een hoop gedoe. En je weet maar nooit wanneer die bank de rente verlaagt.

Ik denk dat ik het even niet doe…

Overigens wel leuk om op deze pagina te kijken, hoe het renteverloop is in de loop van de tijd. Dan kun je ook een beetje inschatten of het huidige tarief een actietarief is of dat deze bank je blijvend “fair” gaat behandelen en goede rentes gaat bieden.

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Spaarrente omlaag

  1. Ik weet niet waar je nu zit qua bank, maar Leaseplanbank is historisch gezien altijd een goede spaarbank geweest met een hoge rente. Dat zou een goede optie zijn. Overboeken is supermakkelijk, je hoeft alleen in te loggen en je kunt geld overmaken naar je tegenrekening