Salaris binnen

Gisteren kwam mijn salaris binnen. Het is altijd een paar dagen eerder in december. Grootste nadeel: het duurt langer voordat het volgende salaris binnenkomt 🙂 .

Het was trouwens ook zo’n 100 euro meer dan wat ik berekend had van tevoren, dus ik wacht met smart op het salarisstrookje dat altijd een paar dagen later per post binnenkomt. Waar komt dat extra geld vandaan, en is er geen foutje gemaakt?

En oh ja, heel veel mensen zullen deze maand hun eindejaarsuitkering krijgen (gefeliciteerd daarmee, ik vond dat ook altijd leuk), maar die zit voor mij vanwege mijn onregelmatige uren al elke maand in mijn salaris verwerkt, ze doen dan gewoon elke maand een bepaald percentage bovenop je salaris. Dus voor mij was dit een ‘gewoon’ salaris.

Omdat ik recent ook de ziekenfondspremie voor 2014 (een ruime 1000 euro) heb overgemaakt, is mijn banksaldo toch nog lager dan vorige maand na het binnenkomen van mijn salaris. Dat vind ik een beetje deprimerend, maar ja, natuurlijk is die premie belangrijk en nu betalen scheelt een paar procent op het totaalbedrag. 

Een gedeelte van het salaris ging naar de spaarrekening, en van de rest moet ik het dan maar weer volhouden tot 24 januari of zo…

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Salaris binnen

  1. Hier ook al binnen, inclusief eindejaarsuitkering. Die laat ik op de lopende rekening staan omdat ik de ziektekostenverzekering in 1x voor het hele jaar betaal.

  2. Hier komt morgen het salaris weer binnen maar dan moeten we er wel 5-6 weken meer doen 😉
    Leuk is dat er ook een 13de maand bij zit!