Deadline: 31 december…

Financiële klussen die we nog voor het einde van het jaar moesten doen:

  • vriendlief moest nog inleggen in zijn pensioen-potje. Ik had mijn jaarruimte al gebruikt. Hij heeft dit op 24 december gedaan, “ruim” op tijd voor de 31e, al begon ik al langzaam rode vlekken te krijgen van de stress.
  • hij kon ook nog inleggen op de levensloopregeling en heeft dit ook op de 24e gedaan.
  • de ziektekostenverzekering is geregeld (we blijven bij onze oude verzekeraar) en op de 27e wordt de premie voor het hele jaar afgeschreven; dit geldbedrag staat al klaar op de betaalrekening.
  • ik moest mijn credit card rekening betalen. Nou ja, moeten… Ik wilde het graag: ik betaal vermogensbelasting en dan is het zonde om op 1 januari (kleine) schulden te hebben, omdat je die toch niet van je vermogen af kunt trekken (want ze halen de drempel niet). Beter om ze voor 1 januari vereffend te hebben, zodat je minder vermogensbelasting hoeft te betalen (scheelt 1,20 euro op elke 100 euro schuld die je nog uit hebt staan; is dus ook weer niet zo heel veel…).
  • nadenken over eventuele donaties aan goede doelen. Dit moet ik nog een keertje doen dit jaar, vind ik. Maar waarschijnlijk ga ik besluiten dat het goed is geweest voor 2013.
4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Deadline: 31 december…

  1. Daan

    Waarom niet per maand ziektekostenverzekering betalen door middel van automatische incasso?

    • Omdat het een paar procent goedkoper is als je het vooruit betaalt per jaar. En dat is meer procenten dan wat ik zou kunnen krijgen als ik het geld in plaats daarvan op de spaarrekening laat staan. En een paar procent op ruim duizend euro is toch weer mooi 30 euro of zo. Een lekker etentje bijvoorbeeld!

  2. Vlijtig met zuinigheid

    Ik betaal nog de zomervakantie van 2014 deze week. Scheelt ook weer vermogensbelasting. Ik moet uiterlijk 31 januari betaald hebben, dus doe ik dat liever deze week. Verdien ik er ook nog eens aan.