Inspiratie

Ik lees andere blogs over financiën om diverse redenen. Eentje is bijvoorbeeld, dat je soms echt iets nieuws kunt leren van een ander. Een nieuwe tactiek, of een nieuw trucje. Of een belastingregel die je nog niet kende 🙂

Maar grotendeels lees ik andere blogs om geïnspireerd te raken en te blijven. Zien hoe andere mensen met hun geld omgaan, zien hoe ze bijvoorbeeld met schulden worstelen en dan toch boven komen. Dat zijn successen die ik graag meevier. Want dan stel ik me voor hoe blij ik zal zijn als ik mijn doelen haal, en dan heb ik weer wat extra motivatie om daar aan te werken.

Als mensen schrijven over tegenslag of een domme actie, dan kan ik daar ook wat van leren. Het helpt mij er aan herinneren dat “domme pech” gewoon echt wel bestaat, en dat ik ook in mijn plannen rekening moet houden met wat tegenslag. Het helpt mij ook om op mijn hoede te blijven, kritisch te blijven over mijn eigen beslissingen. Soms doe ik echt wel domme dingen. Ik vind het trouwens mooi om te zien hoe mensen met tegenslag omgaan, hoe ze proberen er van te herstellen. Misschien mag ik hopen dat ik bij een tegenslag ook weer op weet te krabbelen, net als zij.

We zijn allemaal anders, en zo zijn er soms ook dingen waar andere bloggers over bloggen en waar ik dan niets mee heb. Het is niet op mij van toepassing, of het interesseert me niet. Maar dat geeft niet. Als je een paar regels tekst gelezen hebt en je weet dat het voor jou niet interessant is, dan stop je gewoon met lezen en ga je verder met iets anders. En da’s prima.

Een goed voornemen voor 2014 is dus om af en toe een rondje blogs te blijven doen en zo geïnspireerd te blijven tot goede financiële beslissingen. Natuurlijk bestaat het leven uit veel meer dan financiën, en ook daarvoor hebben we allen onze informatie- en inspiratiebronnen. Maar daar gaat dit blog dan dus niet over 🙂

8 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

8 Reacties op “Inspiratie

  1. Ik ben het helemaal met je eens! Ik lees ook graag andere blogs voor inspiratie.

  2. hoi Spaarolifantje, ik vind jouw blog altijd fijn om te lezen. Je hebt een onderwerp en daar houd je je aan. Ik blog over van alles en nog wat, maar het heeft altijd iets van doen met goedkoop en zuinig, duurzaam en sociaal. Of met breien, nog altijd mijn meest gelezen stukjes. Ik sprokkel zogezegd van alles bij elkaar.

  3. johmar

    ik kijk regelmatig op allerlei verschillende blogs, sommige gaan over consminderen, andere over tuinieren, klussen,knutselen,koken en sommige kijk ik omdat mensen leuk schrijven soms leer je er iets van en soms is het gewoon leuk,

  4. Willemien

    Wat ik zo leuk aan je blogjes vind is de inspiratie maar ook de mogelijkheid dat wij elkaar gewoon tegen kunnen komen en het dan niet van elkaar weten. Misschien kennen we elkaar al wel. 🙂

  5. Vlijtig met zuinigheid

    Ik moet ook toegeven dat je één van de eerste bent die ik smorgens lees. Vind het altijd leuk om te lezen en om ervan te leren. Heb wel ook steeds vaker dat ik sommige blogs, als het onderwerp me niet aanspreekt, oversla. Wordt toch steeds selectiever. Eerst las ik alles en dat doe ik niet meer. Financiën heeft mijn allergrootste voorkeur.