Spaardoel… Net niet gehaald

Het is 31 december, en op de twee spaarrekeningen staat samen 9272 euro. Geen 10.000 euro, mijn doel voor dit jaar. Maar ik had het bijna gehaald. En in januari hoop ik het af te ronden, omdat ik dan nog een mooi hoog salaris binnenkrijg. Plus ik krijg nog ongeveer 23,50 aan spaarrente (de ene rekening betaalt elke maand uit, de andere maar een keer per jaar). En ruim acht euro van bol.com, ha ha.

spaardoel 2013_12

Ik heb het niet gehaald. En toch ben ik best tevreden. Ik ben nu toch 9272 euro verder dan aan het begin van dit jaar. En over een weekje of drie, als mijn salaris van januari binnenkomt, dan zal ik er echt zijn en heb ik een mooi bedrag op mijn spaarrekening staan. Het bedrag waarvan ik vond, dat het er eigenlijk op moest staan.

Ik denk dat ik me dan ook ga bedenken wat mijn doel voor 2014 gaat worden. Maar… Het wordt mogelijk een raar financieel jaar, dus het wordt misschien moeilijk om nu al een zinnig doel te bedenken. Ach, ik heb nog een paar weken om er over na te denken!

5 reacties

Opgeslagen onder Doelen, Geld en besparen

5 Reacties op “Spaardoel… Net niet gehaald

  1. Toch heb je het super gedaan!
    Ik heb afgelopen jaar ook ruim € 10.000,- gespaard, maar ook grotendeels weer uitgegeven als aanbetaling voor het huis.
    Mijn doel voor 2014 is dan ook om de spaarrekening weer flink te spekken zodra het mogelijk is!

  2. Nina

    Mijn doel was ook 10 000 euro en ook ik heb het niet gehaald. Maar dat wist ik op voorhand eigenlijk al. Ik wilde er zo dicht mogelijk bij geraken en ik vind van mezelf dat het best goed gelukt is. In januari zal ik wsch ook de 10.000 hebben. Maar als ik heel eerlijk ben, is dat eigenlijk ook niet ZO veel he, een ongeluk komt nooit alleen, dus misschien ga ik gewoon verder tot 15000. Grtz, Nina

    • Je zou er wel over kunnen denken om die 5000 extra euro’s ergens vast te zetten, zodat je er wat meer rente over krijgt. Bijvoorbeeld in een deposito: vaak kun je deposito’s namelijk wel openbreken, dus als je het geld dan toch nodig hebt, kun je er bij. Of je het deposito mag openbreken hangt trouwens van de bank en van de kleine lettertjes af, dus zorg wel dat je zeker weet dat openbreken mag, voordat je het geld er in stopt…

      • Vlijtig met zuinigheid

        Spaarolifantje. Ik vind het verschil tussen wel of geen depoisto te klein. En als je het open moet breken ben je door de boete nog duurder uit. Ik laat het dus dan toch maar op internetsparen staan.