Hoera, geen vuurwerk meer!

Hè hè, we hebben het weer grotendeels gehad voor dit jaar. Vandaag gaan er misschien nog wat jongeren op pad om restjes vuurwerk af te steken, maar dan is het wel weer klaar voor een jaar.

Ik hou niet zo van het vuurwerk, met name niet van het knalvuurwerk. We schijnen dit jaar weer ongeveer 60-70 miljoen euro aan vuurwerk de lucht in geschoten te hebben. Dat zijn dus miljoenen euros die letterlijk in rook opgegaan zijn. Bizar eigenlijk. De economie dankt u, maar mijn oren, en ook mijn longen, niet.

Er werd ook nog een proefballonnetje opgelaten over dat voortaan privé-vuurwerk misschien maar verboden moest worden, en dat de gemeente in plaats daarvan een (veilige) vuurwerkshow zou moeten aanbieden. Nou, als mensen er hetzelfde bedrag voor over zouden hebben als voor hun eigen vuurwerk, dan zouden de ruim 400 gemeenten per stuk 150.000 euro kunnen uitgeven aan hun vuurwerkshow. Daar kunnen de vuurwerkkunstenaars vast wel een mooie show van maken!

En geniet er dan vooral van, zou ik zeggen. Maar ik blijf dan lekker thuis. Heerlijk.

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Hoera, geen vuurwerk meer!

  1. johmar

    vuurwerk hoeft van mij niet verboden te worden, want als gemeentes dat gaan regelen betekend dat , dat ik er ook aan mee betaal en daar heb ik absoluut geen zin in, het enige wat er echt verboden zou moeten worden zijn de vuurwerk bommen en ja ik weet dat dat nu ook al verboden is ,maar hoe komt het dan dat er in mijn wijk al vanaf oktober met vuurwerk bommen word gegooid, daar zou wat mij betreft meer aan gedaan moeten worden

  2. immy

    Wij wonen in een ‘gemeente’ Rotterdam, maar dan 25 km. van de stad af… In dat geval zou Rotterdam al minstens 4 vuurwerkshows moeten geven om iedereen het vuurwerk te kunnen laten zien. Zelf steken we een klein beetje af. Wat sierfonteinen vind ik leuk. De rest kijken we lekker mee. Ik zou het heel jammer vinden als het afgeschaft wordt. Naar een vuurwerkshow toe met 3 kinderen zou ik nooit doen. Ze zijn moe, en dan in de kou tussen allemaal jolige mensen gaan staan die zichzelf warm houden door nog een drankje te nemen…