Nettowaarde weer netjes toegenomen

Eén keer in de drie maanden kijk ik naar mijn nettowaarde. Dat betekent: al mijn bezittingen bij elkaar opgeteld (spaarrekeningen, beleggingen, deposito’s, enzovoort), en al mijn schulden (gelukkig zijn die er niet) er vanaf.

Op dit moment heb ik 45.989 euro, alles bij elkaar opgeteld (ik rond het af naar 46.000). En als ik naar het grafiekje kijk, dan ben ik de afgelopen zes maanden mooi zó gegroeid, zoals ik hoopte dat het zou gaan. Ik lig ook nog steeds iets voor op de  planning.

Screenshot 2013-12-29 23.08.40

Het afgelopen jaar heb ik er ongeveer 14.000 euro bij gespaard. Dat is niet allemaal naar de spaarrekening gegaan, anders had ik daar wel netjes mijn doel van 10.000 euro gehaald. Een deel is toch in beleggingen “verdwenen” en een deel van de groei is ook de groei van mijn oudere beleggingen geweest.

Ik hoop dat ik volgend jaar ook weer op schema blijf, maar het wordt misschien wel een moeilijker jaar. Ik verwacht een eenmalige hoge uitgave, en misschien gaan we verhuizen, wat natuurlijk ook geld kost. We zullen zien…

8 reacties

Opgeslagen onder Doelen, Geld en besparen

8 Reacties op “Nettowaarde weer netjes toegenomen

  1. Robb

    Ik ben wel benieuwd wat voor beleggingen je hebt en hoeveel rendement je afgelopen jaar hebt behaald.

  2. Netjes hoor! Nog steeds boven plan, goed hoor!

  3. johmar

    fijn dat het je financieel voor de wind gaat, alleen snap ik niet zo goed dat je dat zomaar op het wereldwijde web gooit, dit is geen kritiek hoor , maar ik vind het zelf niet zon goed idee om zoveel openbaar te maken

  4. Goed zeg! Leuk dat je voorloopt op je planning, dat voelt vast fijn!

    • Om je doel per april 2018 te bereiken zou je nog 110.000-46.000=64.000 moeten sparen in +/- 40 maanden.
      Dit is 1600 euro per maand en 19200 per jaar.
      Je moet dus +/- 433,- per maand (5200 p/jr)meer sparen de komende 40 maanden dan je nu doet.

      • Ik zal m’n best moeten doen. Aan de andere kant zal ik ook steeds meer geholpen worden door de rente op het al bestaande spaargeld. Als ik uitga van 3% rente, dan kom ik er wel met 14.000 euro per jaar (volgens een compound interest calculator op internet).