Hoera, mijn leven wordt eenvoudiger!

Had ik ooit drie verschillende banen, inmiddels is dat aantal (bijna) teruggebracht naar twee. Bij baan 3 verwachten ze me deze maand nog één dagje terug om nog aan wat losse eindjes te werken, en dan is die echt helemaal afgelopen. Ik ben blij dat het bijna af is. Deze baan was duidelijk ook niet helemaal mijn ding, al was mijn baas bij het eindgesprek redelijk lovend over mijn prestaties.

Het ziet er naar uit dat ik mijn tijd het komende jaar ruim zal kunnen vullen met baan 1 en baan 2, dus ik hoef niet bang te zijn dat ik me zal gaan vervelen. In januari en in februari draai ik op mijn eigen verzoek een minimaal rooster, even een beetje uitrusten, daarna zal ik dan zien hoeveel uren ze me kunnen en willen inplannen. We zullen zien.

Om het allemaal nog eenvoudiger te maken, ga ik ook in de loop van dit jaar kiezen welke van de twee overblijvende banen ik verder uit ga bouwen. Die andere ga ik dan opzeggen. Maar dat is een project wat nog meerdere maanden in beslag zal nemen, en ik moet ook even duimen dat het zo gaat zoals ik het wil.

Maar twee banen in plaats van drie is alvast een heel fijn begin. Scheelt alvast een hoop stress.

9 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen, Gezondheid

9 Reacties op “Hoera, mijn leven wordt eenvoudiger!

  1. Anoniem

    Je maakt me nieuwsgierig. Wat voor functie heb je? Dit is een persoonlijkevraag’ maar was nieuwsgierig. 🙂

  2. Fijn, ik kan me voorstellen dat het een fijne verandering is. Toch minder verschillende dingen om over na te denken zo 😉

    • Ik ben tot nu toe altijd wel weer in staat geweest om mijn leven ingewikkelder te maken, soms te ingewikkeld. Dus wie weet lukt dat me deze keer ook wel weer (ik rol even met m’n ogen om mezelf).

  3. ans

    Heb je dan bij elk van je banen vaste werkdagen/tijden? Ik heb elke week een ander rooster, dus hoe graag ik ook een 2e baantje erbij zou willen hebben, dat zou ik niet kunnen combineren (moet bij mijn huidige baan 6 dagen per week 12 uur per dag beschikbaar zijn)

  4. Dat geeft inderdaad rust in je leven en dat is ook wat waard.
    Succes met de beslissing tussen de laatste 2 banen.
    Groet http://geldvanmij.blogspot.nl/

  5. Ernie

    Ik heb ooit een nagedacht over 2 betaalde banen (en dan ook nog gezinsmanager “ahum huisvrouw” zijn) Nee dus, ik werk 14 uur per week verdeeld over 3 dagdelen, doe vrijwilligerswerk en ben ‘gezinsmanager’ en ‘mantelzorger’ (niet aangemeld) voor mijn moeder. Pffffft hoe redt je het 3 bijna 2 banen………….(en dan thuis nog het huishouden)

    • Huishouden: met z’n tweeën en met de Franse slag. Ook boffen we erg dat onze ouders nog geen zorg nodig hebben. De ouders van mijn vriend zijn toch al in de zeventig, maar redden zich over het algemeen nog prima (alleen hun computer moet af en toe gerepareerd…).

  6. johmar

    ik ben doordat het bedrijf waar ik voor werk een pand is kwijtgeraakt van 3 panden per dag naar 2 panden per dag gegaan, ik werk in de schoonmaak en werkte eerst van 07.00 u tot 10.00u ,van 16.00u tot 17.00u en van 17.45u tot 19.45u. op zich heb ik daar niet zon moeite mee ,maar nu mijn gezondheid minder word heb ik wel steeds meer moeite met het woon werkverkeer, ik doe alles op de fiets en waar ik voorheen 1 1/2 uur kwijt was met fietsen doe ik er nu ruim 2 uur over en dat begint me behoorlijk parten te spelen, door het verlies van 1 pand werk ik nu van 07.00u tot 11.00u en van 17.45u tot 19.45u, ik heb geprobeerd of ik de uren op een pand kan krijgen om zodoende 6 uur per dag te blijven werken maar mijn werkgever werkt niet echt mee, dat betekend dat ik misschien 2 uur per dag minder kan werken en als alleenstaande met een minimumloon is dat niet echt een leuke optie.