Beleggingsresultaat 2013

Oei, da’s niet zo goed… Mijn gemiddelde beleggingsresultaat in 2013 is één procent groei. Terwijl de aandelenmarkt flinke winst heeft laten zien in 2013. Dit komt ook door het grote verlies van het Triodos Vastgoedfonds, hierdoor vallen de winsten die mijn andere beleggingen maakten weg. Maar ja, dat was dus ook een belegging die door mij gekozen is en die het dit jaar helemaal niet zo goed gedaan heeft.

Eigenlijk nog meer reden voor mij om meer richting indexfondsen te gaan neigen: ik ben blijkbaar niet zo goed in het kiezen van beleggingen. Andere mensen kunnen misschien nog wel claimen dat zij het beter doen dan de aandelenmarkt en dat voor hen dus zelf kiezen en actief beleggen beter is… Ik kan dat dus echt niet beweren!

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Beleggingsresultaat 2013

  1. Robb

    Ik heb 50% gehaald. Heb aandelen ing en aegon. En ik hou ze gewoonwant ik denk dat ze nog wat blijven stijgen. Ze zijn te hard gestraft, hebben enorm veel gedaan aan kostenbesparingen.

  2. Ik begin niet aan beleggen, voor mij teveel risico.
    Sparen voel ik mij beter bij, beter voor mijn zenuwen 🙂