Geduld is een schone zaak

Voor grotere doelen in het leven heb je soms tijd nodig. Je schulden afbetalen lukt meestal niet in een maandje, een opleiding volgen ook niet, en een vermogen opbouwen meestal ook niet (tenzij je echt toevallig dat winnende lot gekocht had).

Ik ben niet zo heel goed in geduld 🙂 . We zitten weer eens midden in de maand en het duurt nog lang voordat het volgende salaris er is. Beetje bij beetje raak ik geld kwijt aan de trein en bus, en aan eten en drinken. Het sijpelt er nu langzaam uit, want de grote kostenposten zijn meteen betaald toen het vorige salaris binnen was.

Deze keer zit ik te wachten op mijn salaris zodat ik mijn spaardoel voor 2013 af kan sluiten. Maar volgende maand zit ik waarschijnlijk ook wel weer te wachten, die keer misschien omdat ik dan een mooie nieuwe nettowaarde (hoogste ooit) wil zien, of wie weet wat voor reden ik dan weer heb om mij geld te wensen. 

Geduld is een hele schone zaak. Verbetering kost tijd. En ik zal nog moeten leren om dat geduld te hebben.

6 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

6 Reacties op “Geduld is een schone zaak

  1. Je moet dus eigenlijk leren om geduld te hebben te leren geduld te hebben : )

  2. Vlijtig met zuinigheid

    Oh ik heb precies hetzelfde. Zit nu ook al te kijken en de maand duurt nog zo ontzettend lang met ook nog veel kosten. met name de ‘stapuitjes’. Receptie’s die drinkgeld kosten en met de prijzen van nu is 50 euro helemaal niets. Nog een verjaardag die geld kost. Ja, het duurt nog lang. pfff geduld hebben. 😉

  3. Anoniem

    het is nog maar de 8ste, je slaat wel een beetje door, moet je je voorstellen voor mensen die in de bijstand ziten, je moet niet zo klagen

  4. klaag niet zo, met meer dan 50000 euro op de bank , ik kan dit niet horen.
    er zijn ook nog andere dingen war je je druk om kunt maken