Wijzer in geldzaken

Mijn vriend diepte een foldertje op uit zijn rugzak: “Hier, dit stond gisteren bij de apotheek in het folderrek, ik dacht: da’s iets voor jou”. Het was een folder voor de website “Wijzer in geldzaken“, die ik al wel een beetje kende, maar waar ik nu nog eens verder op rondgeneusd heb.

Eerst maar eens de deksel op m’n neus: groot bovenaan stond een rekenmodule-tje “Bereken uw AOW-leeftijd”. Blijkbaar gaat men er vanuit dat die, tegen de tijd dat ik met pensioen kan, ruim 70 jaar geworden is. OK, pff! Dat valt me toch een beetje tegen. Maar ja, dat ligt dus inderdaad ook nog ruim dertig jaar in de toekomst, dus wie weet hoe het er over twintig jaar of zo uitziet…

Je kunt zoeken per levensfase of per onderwerp. Bij de onderwerpen staat ook “pensioen” als optie. Hee, da’s misschien handig voor die vriend die ik nog ga helpen met het overzicht krijgen over z’n pensioen. Ze verwijzen terecht naar de website “mijnpensioenoverzicht.nl ” . Helaas staat er op de overzichtspagina ook ergens een kopje “Vijf manieren om je pensioen aan te vullen”, maar komt er daarna geen opsomming van die vijf manieren en ook geen verwijzing naar de aparte pagina die daar over gaat, en die inmiddels niet vijf, maar zes manieren opsomt om je pensioen aan te vullen (zie hier). Beetje achterstallig onderhoud van de webpagina misschien?

Al met al denk ik dat deze pagina je kan helpen om een begrip te krijgen van de basis van geldzaken. Als je meer details wil weten, zul je verder moeten zoeken. Maar voor beginners is dit vast een mooie startpagina.

Reacties staat uit voor Wijzer in geldzaken

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.