Benieuwd hoe loonstrookjes er uit gaan zien

De bedragen op de loonstrookjes gaan veranderen, zoveel is wel duidelijk uit de berichtgeving van de afgelopen weken tot maanden (zie bijvoorbeeld dit bericht op nu.nl). Bij sommige mensen (niet allemaal) wordt er minder pensioenpremie geheven. Er wordt ook minder belasting geheven, in ieder geval op de lagere inkomens.

Dus ik ben benieuwd erg benieuwd hoe mijn salarisstrookje er over een week uit gaat zien. Maar ik ben ook benieuwd naar wat anderen meemaken en kijk dus ook uit naar andermans blogposts zo rond salaristijd (tussen de 20e en de 30e vaak, toch?).

Wel is het denk ik verstandig om het “extra” geld zo goed mogelijk te besteden: er schulden mee af te betalen, of het te sparen voor verwachte en onverwachte uitgaven die nog gaan komen. Waarschijnlijk gaan we dit geld op een ander moment echt wel weer een keer nodig hebben…

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Benieuwd hoe loonstrookjes er uit gaan zien

  1. Vlijtig met zuinigheid

    Voor dat van mijn man moet ik nog wel even wachten. Deze maand pas de 29e. pfff dat was een erg lange maand. Nu nog bijna 14 dagen. Vorige maand was het de 20e. Volgend jaar moet ik daar meer rekening mee houden.

    • Oh ja, herkenbaar. Bij mij is het iets minder erg: 19 december en dan 24 januari. Maar ze doen het in december extra vroeg (zodat het voor de feestdagen binnen is) en dan moet je in januari inderdaad langer wachten. Komt goed, nog effe doorzetten 🙂

  2. boukje

    Ik heb mn loonstrookje al ( werk nl zelf op de salarisadministratie ;-).
    Ik heb bij diverse mensen al gezien dat het salaris idd meer is doordat er minder pensioenpremie wordt afgedragen en de loonheffing is een stuk minder. Ik zelf heb nog een periodieke verhoging gehad dus ik ben er zowiezo op vooruit gegaan en dat geld ga ik gewoon sparen omdat ik er vorig jaar ook zonder kon….

  3. Ilse

    Ik had EUR 93,00 meer netto. Dat was een leuke meevaller. Ik werk 24 uur per week en verdien daar EUR 2200 bruto mee pm.
    Manlief krijgt pas de 23e zijn loon dus dat is nog even wachten. Hij verdient veel meer dus dan zal het wel in de min uitkomen.
    Ilse

  4. Ik zal die van mijn man en dochter eens bekijken!