Kruiden opgeruimd

Gisteren een dagje aanrommelen in huis, en toen ben ik maar eens naar de kruiden gaan kijken. Ik had namelijk wel het vermoeden dat sommige potjes over de datum waren. Maar het was eigenlijk wel heel erg. Ik heb kruiden weggegooid met een houdbaarheidsdatum tot ergens in 2009! En hoewel kruiden vaak als “conserveermiddel” gebruikt kunnen worden en dus ervoor zorgen dat andere producten langer houdbaar zijn… Deze kruiden waren echt niet meer goed! Er zaten potjes van glas tussen die ik dus in de glasbak wilde gooien. Dus gooide ik die potjes eerst leeg. Dat was niet heel erg slim: sommige kruiden ruiken natuurlijk erg sterk (daar zijn het kruiden voor), en sommige kruiden roken nu erg sterk… bedorven.

… Waardoor ik uiteindelijk ook maar de vuilniszak halfleeg weg ben gaan gooien, en het huis eens goed heb moeten luchten.

Inmiddels staan er nog maar zeven verschillende kruiden in de kast. Ik denk dat het daar ook maar ongeveer bij moet blijven. Ook weet ik nu dat ik de komende weken maar eens wat restjes zonnebloemolie moet gaan opmaken. Ook daar hadden we namelijk zeven verpakkingen van (zelfs vier kleine flesjes in een schenkverpakking) en ook die waren deels ver over de datum gegaan…

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Kruiden opgeruimd

  1. Johanna

    Herkenbaar en dit karweitje staat dus ook op mijn agenda deze week.

  2. Ik heb nooit kruiden gehad die bedorven waren, apart. Ik heb soms dingen staan die tht 2004 zijn, en alles is nog prima. Het enige waar ik nog wel eens last van heb is dat mijn knoflookpoeder tot een klont opdroogt 😉
    Zijn het dan geen droge (gedroogde) kruiden?

    • Het waren met name mengseltjes (zoals een gedroogde tomaten/peper/knoflook mengsel) die enorm stonken. Ik denk dat sommige kruiden zich prima houden door de tijd, maar deze dus niet.

  3. Helma

    Haha, wij kwamen er van de week achter M.aggie te gebruiken tot houdbaarheidsdatum 2002 😉
    Is natuurlijk voornamelijk zout en we zijn er nog nooit ziek van geworden.