Over kruiden en opruimen gesproken…

Ik schreef over het opruimen van mijn kruidenverzameling. Een paar dagen later kwam er toevallig op een Amerikaanse website ook een blog over “het kruidenrekje” voorbij. Al pakt ze het wel wat rigoreuzer aan dan ik. Zie hier

En dan vraag ik me af… Ben ik nou echt zo’n kook-barbaar, dat ik zelfs in mijn hoogtijdagen maar ten hoogste vijftien verschillende potjes in mijn keukenkast had staan? (En nu zijn het er nog maar acht of zo). Of zijn haar, even tellen en schatten, zeventig verschillende (?) kruidenpotjes misschien een beetje overdreven?

Ik vind deze website heerlijk om over rond te dwalen. Haar huis en daarmee haar wereld lijken zo overzichtelijk, opgeruimd, hygiënisch en ordelijk. Zalig om even over te fantaseren, soms dan. Maar daarna laat ik het, met een zucht, toch maar weer los. Nee, mensen, zo gaat mijn keuken er nooit uitzien. Maar dat hoeft gelukkig ook niet, uiteindelijk denkt niemand op z’n sterfbed “Ziezo, ik heb in ieder geval mooi die keuken veertig jaar lang schoon en strak gehouden.”. Denk ik.

Reacties staat uit voor Over kruiden en opruimen gesproken…

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.