Toch maar weer naar de gewone kapper geweest

Nadat ik half december flink wat geld bespaarde door naar een school voor leerlingkappers te gaan, ging ik deze maand toch maar weer naar mijn favoriete Turkse kapper. Het kostte 4 euro meer, maar ik voelde me een stuk veiliger en da’s ook wat waard. De leerling-kapster die ik in december had, had namelijk (nog?) de nare neiging om rakelings langs oren en nekken te scheren met haar schaar, en ze knipte zichzelf twee keer in haar vingers. Ik snapte vroeger nooit dat mensen bang konden zijn voor de kapper, nou, nu snapte ik het wel.

Maar gelukkig deze maand weer “gewoon” bij een professional geweest. De kosten werden deze maand uit ons huishoudpotje betaald, omdat mijn vriend tegelijkertijd ook een knipbeurt kreeg. Een beetje oneerlijk, want ik kostte twee euro meer dan hij, maar goed.

Ik was trouwens wel vrij snel alweer bij de kapper, na circa 6 weken alweer. De volgende keer kan ik misschien weer proberen of het kappersbezoek wat uitgesteld kan worden door mijn pony zelf bij te knippen.

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Toch maar weer naar de gewone kapper geweest

  1. Janne

    ….een beetje oneerlijk…. 2 euro verschil…..
    jullie hebben vast een geweldige relatie 😉

    • Mijn vriend kent een koppel dat ongeveer de porties van hun eten afweegt en dan de kosten van het eten deelt door het percentage van het eten wat door elk van beiden gegeten is. Nou ja, dat is dan nog overdreven, maar wel rekenen ze na het doen van de boodschappen uit, hoeveel ieder moet bijdragen, en dat gaat dan echt van “Jij gaat die pinda’s eten, dus die moet jij betalen. Ik drink 2/3e van de melk, dus ik betaal 2/3e van het pak melk.” En zo voort. Zo erg zijn wij dus niet en vooral dankzij mijn vriend gaan we zo ook niet worden.