Wees gelukkiger: geef geld uit aan anderen

Hoewel ik psychologisch onderzoek vaak een beetje wantrouw (en terecht misschien), komen ze nu met resultaten waar ik vanzelf een beetje blijer van wordt: geld geven aan anderen maakt je gelukkiger. Trouwens… misschien moet je de resultaten nog eens extra wantrouwen als je er blij van wordt – je bent bijna vanzelf minder kritisch als je al gehoopt had op dat resultaat. Maar toch. Volgens het bericht vinden mensen het uiteindelijk leuker om geld te besteden aan een ander die het nodig heeft, dan aan zichzelf.

Dus… Ik zou zeggen: probeer het eens… Als je tien euro over hebt van het boodschappengeld, geef het dan eens weg aan een ander die het nodig heeft. Ik vermoed dat het het meeste effect heeft als je het resultaat kunt zien, dus ik denk dan eerder aan het kopen van een boodschappenpakket voor een vriendin met zorgen dan aan het stoppen van tien euro in een collectebus…

En…. mocht je toevallig een ASN spaarrekening hebben: als je in de periode t/m 15 april aanstaande 1000 euro of meer op je spaarrekening stort, geeft de ASN bank geld aan het KNGF voor het opleiden van blindegeleidenhonden. Zie hier. Volgens mij mag je het geld er meteen weer af halen ook, mocht dat nodig zijn.

Misschien worden we daar wel extra blij van: iets goeds doen voor een ander zonder dat het ons iets kost. Tijd voor een onderzoekje, dames en heren wetenschappers?

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Wees gelukkiger: geef geld uit aan anderen

  1. Hoi 🙂 Kan ik je misschien op Kiva vinden? Volgens mij is dat de beste manier waarop je je geld aan anderen kan geven. Mijn account heet agnieszka6310. Groetjes!

  2. Ernie

    Er staat bij de hamster supermarkt altijd een jonge vrouw de daklozenkrant te verkopen, ik neem geen krant maar doneer wel geld. Je zou zelf maar eens in weer wind moeten staan en dakloos zijn.

  3. Boukje

    Heb mijn buurman spul uit kerstpakket gegeven omdat ie het niet breed heeft. Hij was er superblij mee en daar werd ik dan weer blij van…..Wie goed doet, goed ontmoet….