Mezelf wat gegund

Ik ben de afgelopen dagen een beetje ziek geweest. Heb mezelf zelfs een dag ziek gemeld van m’n werk, iets wat ik normaal gesproken liefst niet doe. (Ik ben geen heilige hoor, ik meld me altijd wel een of enkele dagen ziek per jaar, maar niet heel veel).

Gisteren moest ik op cursus in Amsterdam, voor mijn werk. Een cursus die maar een keer per jaar gegeven wordt, dus als ik ‘m niet nu zou doen, dan zou ik een jaar weer moeten wachten. Het was een klein uurtje met de trein… En ik heb een eerste klas kaartje gekocht. Dat was effe lekker, zeg! Het was erg vroeg, ik was nog een beetje ziek, en het was in de ochtendspits. En ik zag heerlijk op een ruime zetel in de eerste klas, hoefde niet te staan of opgepropt te zitten. De jonge man-in-pak die voor me zat had z’n muziek zo hard staan dat ik kon raden waar hij naar aan het luisteren was, dus ik voelde me toch helemaal thuis.

Het was een goede keuze, denk ik achteraf, want ik kon tijdens de cursusdag gelukkig gewoon meedoen. En heb denk ik de stof ook beter onthouden. Op de terugweg nam ik weer “gewoon” een tweede klas kaartje. Het kan niet altijd feest zijn 🙂

Reacties staat uit voor Mezelf wat gegund

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.